Na Rhodos se i přes požáry chystají další Češi. Kdo má nárok na kompenzaci zájezdu

Aneta Řezníčková Aneta Řezníčková
24. 7. 2023 18:17
Češi, kteří se chystají na dovolenou do požárem postiženého Rhodosu, se dělí na dvě skupiny. Ta první, která míří na zatím bezpečný sever, se chystá k odletu. Ta druhá považuje riziko za vysoké a chce po cestovních kancelářích kompenzace. Další lidé na ostrově již jsou. Redakce Aktuálně.cz s pomocí právníků sestavila návod, jak řešit problémový zájezd.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Co lze reklamovat

Reklamovat lze prakticky vše, co neodpovídá údajům uvedeným ve smlouvě o zájezdu nebo v potvrzení o zájezdu v textové podobě. "Mnoho klientů cestovních kanceláří je rozčarováno, když zájezd neodpovídá tomu, co ústně přislíbil prodejce zájezdů," uvádí Hekšová a nabádá, aby si lidé vždy zkontrolovali, zda smlouva vždy zahrnuje veškeré parametry, které si s cestovní kanceláří smluvně vyjednali. 

  • Mezi nejčastější reklamace spadá neodpovídající kategorie ubytování, tedy udělené hvězdy, změna hotelu, vzdálenost apartmánu od moře, chybějící bazén, bezplatný vstup do hotelového wellness, probíhající stavební úpravy, nedostatečné vybavení pokoje, jeho velikost či jiný výhled. Reklamovat lze i nefunkční klimatizaci, nedostatečný úklid pokoje či hluk z nočních klubů. 

"Na druhou stranu ne vždy musí být nenaplněné představy o zájezdu oprávněným důvodem k reklamaci. Cestovní kancelář vás musí informovat o vašich právech z vad zájezdu," uvádí inspekce.

Na svých stránkách shrnuje i některé konkrétní příklady, kdy je možné žádat finanční kompenzaci.

 

Právě se děje

Další zprávy