Aerolinka, která vlastní jedenáct letadel, už na začátku týdne zrušila některé lety. Vedení firmy jednalo o záchraně se společností Indigo Partners nebo Icelandair Group. Oba podniky však o investici ztratily zájem.
Krach Wow Air se dotkne desítek tisíc cestujících. Aerolinka provozovala linky mezi Islandem a Evropou. Její letadla létala také do Kanady nebo Spojených států. Společnost vznikla před sedmi lety, zaměstnávala zhruba tisíc lidí a v loňském roce přepravila 3,5 milionu pasažérů.
V Evropě se v poslední době dostala do problémů řada dalších nízkonákladových aerolinek. Důvodem je zejména klesající cena letenek. Například v únoru se do insolvence dostala německá společnost Germania, v roce 2017 pak zkrachovaly jiné německé aerolinky Air Berlin. Za poslední rok skončily také belgické aerolinky VLM nebo norská společnost Primera Air.
"Svědčí to o tom, že nízkonákladové společnosti udělaly chybu, když se pustily do prudké expanze. Výsledkem je nadbytek sedadel na kratších spojích," citovala dříve agentura Reuters z komentáře investiční skupiny AJ Bell.
Nedaří se ani největšímu nízkonákladovému dopravci v Evropě, společnosti Ryanair. Irská firma vykázala v třetím kvartálu finančního roku, který skončil loni v prosinci, čistou ztrátu 19,6 milionu eur. Ve stejném období o rok dříve přitom Ryanair vydělal 106 milionů eur.
Evropské spotřebitelské centrum doporučuje klientům, jejichž lety s tímto dopravcem se neuskuteční a kteří letenky zakoupili pomocí platební karty, aby kontaktovali svoji banku s žádostí o provedení chargebacku, tedy vrácení peněz na účet. Banky nejsou ze zákona povinny chargeback provádět, ale právě v případech krachů leteckých společností rády vycházejí svým klientům vstříc. Cestující, jejichž plánované lety jsou součástí zájezdu, by se měli obrátit na jeho pořadatele a žádat přesměrování na náhradní let.