Dodávka letounů A321XLR má nahradit sedm původně objednaných letadel A320neo. Letadla A220-300 pak mají ve flotile ČSA nahradit letouny ATR, u kterých vyprší leasingové smlouvy. Firma dodala, že ČSA tak získají nejmodernější úsporná letadla Airbus nové generace.
"Letouny Airbus A220 a A321XLR zapadají do naší dlouhodobé strategie na rozvoj destinací a sítě linek. Zařazení letadel do flotily ČSA přinese konkurenční výhodu, zatraktivní nabídku a navýší kapacitu na stávajících linkách. Pevně věřím, že tento krok bude pozitivně oceněn cestujícími, neboť letouny díky zcela novému uspořádání kabiny nabízí nejvyšší možnou úroveň kvality pohodlí ve své třídě i na dlouhých letech," říká Petr Kudela, předseda představenstva ČSA.
Airbus A220 patří k nejmodernějším strojům pro střední tratě. Sedačková kapacita letadel A220-300 bude 149 míst. Letouny A220 mají výrazně nižší spotřebu paliva v porovnání s předchozí kategorií letadla. Letoun představuje také menší zátěž pro životní prostředí a výrazně nižší je i hluková stopa. Novinka - letoun A321XLR je nejnovější letadlo z řady úzkotrupých letadel Airbus s doletem až 8700 km.
Flotilu ČSA nyní tvoří 14 letadel - šest letadel Airbus A319, pět strojů typu ATR 72, jeden Boeing 737- 800 a jeden velkokapacitní letoun Airbus A330-300 určený pro dálkové lety.
Většina linek ČSA je provozována ve spolupráci s mateřskou společností Smartwings. Ve spolupráci se svými partnery ČSA nabízejí letecká spojení do desítek destinací v zemích Evropy, Blízkého východu a Asie.
Samotná společnost Smartwings čelí potížím s letadly Boeing 737 MAX, jejichž provoz kvůli březnové nehodě v Etiopii zakázala Evropská agentura pro bezpečnost létání (EASA). Smartwings mají sedm těchto letounů.
Smartwings Group je majoritně vlastněná skupinou Unimex Group Jiřího Šimáně a Jaromíra Šmejkala.