Brno - Rekordní pokuta ve výši 205 milionů korun pro společnost Telefónica O2 (dříve Český Telecom) platí. Firma neuspěla s odvoláním u Nejvyššího správního soudu.
Ten zamítl stížnost firmy, která tvrdila, že pokutu dostala nespravedlivě. Soud zatím zveřejnil pouze to, že stížnost firmy zamítá, zdůvodnění rozhodnutí bude vypracováno později.
Pokutu udělil antimonopolní úřad za to, že nabídka volných minut bránila přechodu zákazníků ke konkurenci a nutila je telefonovat s Českým Telecomem.
Zákazníci museli firmě platit paušální poplatek, i když užívali služby alternativního operátora. Když k němu dostali volné minuty, nechtěli o ně přijít a alternativní operátory nevyužívali. Kritizované tarify Český Telecom nakonec zrušil.
Operátor se hájil tím, že vždy nabízel tarif, který žádné volné minuty v rámci měsíčního paušálu neobsahoval.
"To v praxi znamená, že člověk, který chtěl volat výhradně prostřednictvím alternativních operátorů, měl vždy možnost zvolit si cenový plán bez volných minut," řekl už dříve mluvčí Telecomu Vlastimil Sršeň.