Kaufland porazil giganta Nestlé. Smí být také Classic

21. 9. 2008 21:20
Velké firmy se v Česku přely o ochrannou známku
Foto: Ludvík Hradilek

Brno - Společnost Nestlé neuspěla v Česku v boji o to, aby obchodní řetězec Kaufland nemohl pro část svých výrobků používat značku K - Classic.

Společnost Nestlé, která značku Classic používá pro známou kávu, se tak u českých soudů snažila neúspěšně dosáhnout toho, aby Kaufland nemohl užívat značku K - Classic.

Přivlastněná známka

Podle zástupců Nestlé si Kaufland značku přivlastnil a využil její známosti. Firma při své žádosti o vymazání značky používané Kauflandem předložila marketingový průzkum agentury Factum Invenio.

Podle něj každý třetí dotázaný znal značku Nestlé Classic. Podle zástupců společnosti může ochranná známka používaná řetězcem klamat spotřebitele a vyvolat dojem, že jde o výrobky společnosti Nestlé.

S tím ale nesouhlasili zástupci Kauflandu, na jejich stranu se postavil také Úřad průmyslového vlastnictví. "Kaufland je vlastníkem dalších ochranných známek obsahující prvek 'K' a napadená ochranná známka je tak součástí známkové řady této společnosti. Známky nejsou vzájemně zaměnitelné," rozhodl úřad.

A jeho stanovisko nyní potvrdil také Nejvyšší správní soud, kam se firma Nestlé obrátila se stížností.

"Soud neshledal, že by úsudek úřadu spočíval na mylném pojetí zákona nebo odporoval zásadám logického myšlení nebo by byl jinak vadný. Úřad zcela správně vyhodnotil a přesvědčivě zdůvodnil, že běžný spotřebitel je schopen odlišit výrobky pocházející o Kauflandu od výrobků Nestlé," rozhodl senát Nejvyššího správního soudu vedený soudkyní Dagmar Nygrínovou.

Lidé to poznají

Podle soudců nejde souhlasit s tvrzením společnosti Nestlé, že si kdokoliv může přivlastnit známou a zavedenou značku a používat ji pro stejné výrobky. Značka Kauflandu je totiž natolik odlišná, že pravděpodobnost záměny je malá.

Firmy investují do budování svých prémiových značek stovky milionů korun. Značku Classic od Nestlé tak nyní propaguje televizní reklama s hercem Jiřím Macháčkem.

Nestlé se v Česku nepřelo jenom o značeku Classic. Do sporu se také dostalo se společností Hamé ohledně názvu Cikánská omáčka.

 

Právě se děje

Další zprávy