ČSA prodají přes levnou dceru jen dvě procenta letenek

hsch
1. 8. 2008 10:30
Click4Sky byla v prvním pololetí zisková
Letoun ČSA
Letoun ČSA | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Společnost Click4Sky, která je dcerou Českých aerolinií, prodává měsíčně sedm až dvanáct tisíc letenek. Deníku Aktuálně.cz to potvrdila Marcela Fialková z tiskového oddělení ČSA.

To podle hrubých propočtů představovalo za prvních pět měsíců asi dvě a půl procenta z celkového množství prodaných letenek. Click4Sky tvrdí, že taková čísla jsou pozitivní. "Je to dvojnásobek prodejů oproti našim původním očekáváním," říká Fialková.

Podle informací Aktuálně.cz je C4S za první pololetí letošního roku v zisku, a to řádově v desítkách miliónů korun. Zisku se podařilo dosáhnout po čtyřech měsících od zahájení projektu.

Detailní hospodářské výsledky firma ale zveřejnit nechce. "Konkrétní detailní ekonomické výsledky Click4Sky.com zveřejňovat nebudeme s ohledem na konkurenci," tvrdí neustále vedení firmy.

Na pravidelných linkách ČSA letělo během ledna až května přibližně 1,83 miliónu cestujících, včetně pasažérů Click4Sky. To představuje meziroční růst o necelé 4,5 procenta. Letadla národního dopravce byla v prvních pěti měsících roku obsazená na 61 procent, evropský průměr činil 73,7 procenta.

České aerolinie založily Click4Sky na podzim 2007. Firma vyprodává nevyužitou kapacitu letů Českých aerolinií za jednotnou cenu 1 990 korun za jednosměrnou letenku, a to včetně poplatků. Do některých vybraných destinací si lze koupit letenku za 994 korun.

Vlastníkem Click4Sky byla původně dceřiná společnost národního dopravce - ČSA Services. Od května letošního roku se stoprocentním majitelem staly přímo České aerolinie.

Čtěte více:

Do letadel ČSA se pomalu vracejí cestující
ČSA přišly se staronovou cestovní kanceláří

 

Právě se děje

Další zprávy