"Podepsali jsme rámcovou smlouvu, vše musí ještě projít dalším schvalovacím procesem," řekl předseda představenstva Avie Michael Saran.
Z tohoto důvodu nechtěl komentovat hodnotu transakce. Investiční společnost Odien Group, která do Avie vstoupila před více než rokem, do firmy investovala přes pět miliard korun. Letňanskou automobilku rozdělila na tři divize, a to výroby nákladních aut, externích zakázek a správy majetku.
Výkonný ředitel Ashok Leyland J. N. Amrolia sdělil, že jde o první akvizici jeho firmy v Evropě. "Avia je výborná značka i produkt. Vidíme velké příležitosti na trzích Evropské unie i tam, kde je Ashok Leyland silný, tedy v Africe a Asii. Přicházíme jako dlouhodobý investor," informoval Amrolia.
Odhaduje, že v roce 2009 tak Avia může prodat až 5000 vozů. Letos to má být jen asi sedmina tohoto počtu. "Přineseme i významné úspory v oblasti nákupu materiálu," uvedl Amrolia.
Pražský výrobce nákladních vozů je již řadu let v těžké finanční situaci, loni vykázal ztrátu 793 milionů Kč. Transakce by měla být ukončena v září letošního roku.
Avia loni hospodařila se ztrátou 793 milionů korun, což je o osm procent menší propad než v roce 2004. Konsolidované tržby klesly o dvanáct procent na 545 milionů korun.
Ke ztrátě přispěly především odpisy nákladů na vývoj nového modelu AD ve výši 428 milionů korun a 236 milionů Kč odpisů dlouhodobého majetku.
Avii na pokraji úpadku loni převzala společnost SGM, která patří do skupiny Odien. Ta kapitalizovala pětimiliardovou pohledávku, kterou předtím získala od původního majoritního vlastníka Daewoo Steyr, a stala se vlastníkem 98 procent akcií tradičního výrobce aut od šesti do devíti tun Avia.
Automobilka, která loni ze svého názvu vypustila značku Daewoo, má od roku 1999 trvale ztrátu, kterou zčásti způsobují vysoké odpisy kvůli investicím z minulých let.
Společnost, která v závěru roku 2004 skončila s výrobou vlastních motorů, loni vyrobila 553 aut, což je zhruba stejně jako v předchozím roce. Zhruba polovinu produkce vyvezla.