reklama
 
 

Dočasně veganem. Britové si oblíbili lednovou výzvu, firmy se vrhají na bezmasé jídlo

3. 1. 2019 11:25
Jedna z největších britských pekárenských společností Greggs začne ve svých obchodech nabízet rolku s veganskou klobásou. Reaguje tak na petici požadující tuto verzi jejího nejprodávanějšího produktu, rolky s tradiční vepřovou klobásou. Podepsalo ji 20 000 lidí, píše list The Guardian.

Novinka největšího britského pekárenského řetězce sestává z listového těsta, při jehož výrobě byl použit rostlinný olej, a naplněna je náhražkou masa, kterou pro Greggs vyrábí společnost Quorn.

Na trh přichází v okamžiku, kdy se řada lidí odhodlala reagovat na výzvu organizace Veganuary a zkusit veganství v lednu a třeba i po zbytek roku. Výzvu zatím podepsal přes milion osob.

Veganská verze přijde na jednu libru (necelých 29 korun) a bude tak o pět pencí dražší než pochoutka s tradiční masovou náplní. Těch firma každý týden prodá na 1,5 milionu.

V Británii je podle průzkumu supermarketového řetězce Waitrose veganem nebo vegetariánem každý osmý člověk a dalších 21 procent se považuje za flexitariáy, tedy osoby, které jedí převážně vegetariánskou stravu a maso konzumují jen občas.

autor: ČTK | 3. 1. 2019 11:25

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama