Právě dojíždíme s testovacími vozy do cíle. Podrobné testy obou motorizací, které jsme vyzkoušeli (1.4 TSI/110 kW 4x2 a 2.0 TDI/140 kW 4x4), si už zítra přečtete na webové stránce www.vybermiauto.cz.
Ondřej Běhal: Po horské eskapádě a jízdě po městě jsem u verze 2.0 TDI/140 kW odečetl spotřebu 9 l/100 km. To je sice hodně vzdálené oficiálnímu údaji 5,8 l, ale cesta nebyla zrovna snadná.
Máme před sebou slušnou testovací trať!
Zkoušíme různé typy sedadel. Snad ještě lepší než alcantara jsou klasické celokožené sedačky. Mají totiž extrémně měkkou výplň, takže cestování je velmi pohodlné. Zároveň umí dobře podpírat tělo, například hlavové opěrky jsou velmi příjemně tvarované.
Honza Markovič objevuje cenný detail, jak pohodlně otevřít lahev s pitím jednou rukou.
Tohle je další chytrý detail. Čudlíky v držáku na nápoje vám pomůžou s otevřením víčka jednou rukou. Super! #Kodiaq pic.twitter.com/gfYZrpWJ9b
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Ondřej Běhal: Jak mě mile překvapila dynamika základního benzinového motoru 1.4 TSI s pohonem přední nápravy, jsem po přesednutí do nejsilnější verze 2.0 TDI 4x4 trochu zklamán. Na to, že jde o nejsilnější motorizaci pro Kodiaq, při předjíždění bych čekal lepší zrychlení. Dívám se ale do technických průkazů obou testovaných aut a vidím příčinu: Rozdíl v hmotnosti těchto verzí je 230 kg!
Jan Markovič: Líbí se mi ambientní podsvícení interiéru. Můžete měnit jeho barvu.
Na šotolinové cestě funguje Kodiaq dobře jak v komfortním, tak i ve sportovním režimu nastavitelných tlumičů. Ve sportovním je výrazně zábavnější ho řídit. Ale všímáme si jedné slabiny - od uložení panoramatické střechy jsou při jízdě po nerovném povrchu slyšet různé pazvuky, zejména skřípání.
Sjíždíme z asfaltové silnice. Chceme vyzkoušet schopnosti Kodiaqu 4x4 v lehkém terénu.
To nejsou háčky, ale háky! Takto vypadá praktičnost kufru v podání Kodiaqu.
Povedené jsou celkem čtyři masivní háky v kufru. Vypadají, že udrží víc, než jen taštičku s propagačními materiály. #Kodiaq pic.twitter.com/847QHtyf9n
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Ondřej Běhal: Když u vozu, který má adaptivní podvozek, řidič přepne nastavení tlumičů do sportovního režimu, ve třetí řadě se skoro nedá cestovat. Vůz totiž nadskakuje a drncá. Není to tu pohodlné. Ale oceňuji, že sportovní režim je skutečně sportovní, jak má být. A pohodlný je také naopak poddajný, jak se od něj očekává. Celkově tedy adaptivní tlumiče konečně fungují tak, jak mají. Lépe než v Superbu.
Zprávy ze třetí řady: Pokud necháte sedadla ve druhé řadě odstrčená do nejzazší polohy, nedá se vzadu prakticky sedět. Ale stačí ji odsunout zhruba o 7 cm (celkově má rozsah posunu 18 cm) a už tu může cestovat i osoba s výškou do 174 cm. Honza, který měří 190 cm, tu nechce vydržet ani 10 km. Ale sedm průměrně vysokých lidí se do Kodiaqu skutečně naskládá.
Ondřej Běhal: Zkouším dva Kodiaqy, jeden má standardní podvozek a druhý adaptivní. Ten základní je velmi schopný, auto se zbytečně nekymácí a je dostatečně komfortní, a to přestože vůz jede na 18" příplatkových kolech o rozměru 235/55 R18. U adaptivního podvozku mě mile překvapuje citelný rozdíl v režimech. Komfortní je vhodný, když s vámi cestuje posádka, pak je Kodiaq poddajný. Sportovní režim totiž výrazně přitvrdí chování vozu.
Právě zkoušíme, jaké to je v Kodiaqu cestovat ve třetí řadě. Máme tu výhodu, že každý ze dvou redaktorů Aktuálně.cz má úplně jinou tělesnou konstituci. Ondra je atlet a měří 174 cm, Honza je vysoký 190 cm a váží 105 kg. Už za chvíli sá budeme informovat, jak se jim jede!
I se sedmi místy to vypadá, že má celkem použitelný kufr.
Od pohledu se zdá, že kufr Škody #Kodiaq bude ještě pořád docela použitelný i se třetí řadou sedadel. pic.twitter.com/QnSF4sJHNC
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Jan Markovič: U výbavou nabité verze Kodiaqu 2.0 TDI mám systém nastavitelné tuhosti tlumičů. A funguje naprosto perfektně. Hlavně mě potěšilo, že Kodiaq jezdí v komfortním režimu velmi hladce a pohodlně. Funkce je lepší a účinnější než v Superbu vybaveném stejným systémem.
Detail, který vám ochrání hrany dveří a navíc ani na parkovišti neponičíte sousedův vůz. Škodovka si toto řešení nechala patentovat a Kodiaq je prvním modelem této značky, který ho má.
Jedno ze simply clever řešení je výsuvný kryt rohu dveří. Brání poškození. Podobný už má i Ford, ale chválíme. #kodiaq pic.twitter.com/fbKA5XdZGx
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Jan Markovič: Nejsilnější dieselová motorizace je perfektní. Nemohu jí vlastně nic zásadního vytknout, protože je kultivovaná, výkonná a pružná už od těch nejnižších otáček. Po ostré jízdě v horách ukazuje spotřebu 9,5 l/100 km.
Jan Markovič: Já mám přesně opačné zkušenosti s jízdním projevem Kodiaqu, protože pohon všech kol funguje skvěle. V utažených zatáčkách v horách se vůz chová naprosto stabilně a jistě.
Z kabiny máme dobrý dojem, potěší i materiály. Měkčené plasty se totiž použily nejen na místech, která jsou vidět na první pohled, tedy například na horní polovině přístrojové desky. Měkčený je i plast, o který si řidič opírá pravé koleno, případně spolujezdec své levé. To je velmi užitečný detail, protože nehrozí, že si ho po delší cestě otlačíte.