Právě dojíždíme s testovacími vozy do cíle. Podrobné testy obou motorizací, které jsme vyzkoušeli (1.4 TSI/110 kW 4x2 a 2.0 TDI/140 kW 4x4), si už zítra přečtete na webové stránce www.vybermiauto.cz.
Ondřej Běhal: Po horské eskapádě a jízdě po městě jsem u verze 2.0 TDI/140 kW odečetl spotřebu 9 l/100 km. To je sice hodně vzdálené oficiálnímu údaji 5,8 l, ale cesta nebyla zrovna snadná.
Máme před sebou slušnou testovací trať!
Zkoušíme různé typy sedadel. Snad ještě lepší než alcantara jsou klasické celokožené sedačky. Mají totiž extrémně měkkou výplň, takže cestování je velmi pohodlné. Zároveň umí dobře podpírat tělo, například hlavové opěrky jsou velmi příjemně tvarované.
Honza Markovič objevuje cenný detail, jak pohodlně otevřít lahev s pitím jednou rukou.
Tohle je další chytrý detail. Čudlíky v držáku na nápoje vám pomůžou s otevřením víčka jednou rukou. Super! #Kodiaq pic.twitter.com/gfYZrpWJ9b
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Ondřej Běhal: Jak mě mile překvapila dynamika základního benzinového motoru 1.4 TSI s pohonem přední nápravy, jsem po přesednutí do nejsilnější verze 2.0 TDI 4x4 trochu zklamán. Na to, že jde o nejsilnější motorizaci pro Kodiaq, při předjíždění bych čekal lepší zrychlení. Dívám se ale do technických průkazů obou testovaných aut a vidím příčinu: Rozdíl v hmotnosti těchto verzí je 230 kg!
Jan Markovič: Líbí se mi ambientní podsvícení interiéru. Můžete měnit jeho barvu.
Na šotolinové cestě funguje Kodiaq dobře jak v komfortním, tak i ve sportovním režimu nastavitelných tlumičů. Ve sportovním je výrazně zábavnější ho řídit. Ale všímáme si jedné slabiny - od uložení panoramatické střechy jsou při jízdě po nerovném povrchu slyšet různé pazvuky, zejména skřípání.
Sjíždíme z asfaltové silnice. Chceme vyzkoušet schopnosti Kodiaqu 4x4 v lehkém terénu.
To nejsou háčky, ale háky! Takto vypadá praktičnost kufru v podání Kodiaqu.
Povedené jsou celkem čtyři masivní háky v kufru. Vypadají, že udrží víc, než jen taštičku s propagačními materiály. #Kodiaq pic.twitter.com/847QHtyf9n
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Ondřej Běhal: Když u vozu, který má adaptivní podvozek, řidič přepne nastavení tlumičů do sportovního režimu, ve třetí řadě se skoro nedá cestovat. Vůz totiž nadskakuje a drncá. Není to tu pohodlné. Ale oceňuji, že sportovní režim je skutečně sportovní, jak má být. A pohodlný je také naopak poddajný, jak se od něj očekává. Celkově tedy adaptivní tlumiče konečně fungují tak, jak mají. Lépe než v Superbu.
Zprávy ze třetí řady: Pokud necháte sedadla ve druhé řadě odstrčená do nejzazší polohy, nedá se vzadu prakticky sedět. Ale stačí ji odsunout zhruba o 7 cm (celkově má rozsah posunu 18 cm) a už tu může cestovat i osoba s výškou do 174 cm. Honza, který měří 190 cm, tu nechce vydržet ani 10 km. Ale sedm průměrně vysokých lidí se do Kodiaqu skutečně naskládá.
Ondřej Běhal: Zkouším dva Kodiaqy, jeden má standardní podvozek a druhý adaptivní. Ten základní je velmi schopný, auto se zbytečně nekymácí a je dostatečně komfortní, a to přestože vůz jede na 18" příplatkových kolech o rozměru 235/55 R18. U adaptivního podvozku mě mile překvapuje citelný rozdíl v režimech. Komfortní je vhodný, když s vámi cestuje posádka, pak je Kodiaq poddajný. Sportovní režim totiž výrazně přitvrdí chování vozu.
Právě zkoušíme, jaké to je v Kodiaqu cestovat ve třetí řadě. Máme tu výhodu, že každý ze dvou redaktorů Aktuálně.cz má úplně jinou tělesnou konstituci. Ondra je atlet a měří 174 cm, Honza je vysoký 190 cm a váží 105 kg. Už za chvíli sá budeme informovat, jak se jim jede!
I se sedmi místy to vypadá, že má celkem použitelný kufr.
Od pohledu se zdá, že kufr Škody #Kodiaq bude ještě pořád docela použitelný i se třetí řadou sedadel. pic.twitter.com/QnSF4sJHNC
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Jan Markovič: U výbavou nabité verze Kodiaqu 2.0 TDI mám systém nastavitelné tuhosti tlumičů. A funguje naprosto perfektně. Hlavně mě potěšilo, že Kodiaq jezdí v komfortním režimu velmi hladce a pohodlně. Funkce je lepší a účinnější než v Superbu vybaveném stejným systémem.
Detail, který vám ochrání hrany dveří a navíc ani na parkovišti neponičíte sousedův vůz. Škodovka si toto řešení nechala patentovat a Kodiaq je prvním modelem této značky, který ho má.
Jedno ze simply clever řešení je výsuvný kryt rohu dveří. Brání poškození. Podobný už má i Ford, ale chválíme. #kodiaq pic.twitter.com/fbKA5XdZGx
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Jan Markovič: Nejsilnější dieselová motorizace je perfektní. Nemohu jí vlastně nic zásadního vytknout, protože je kultivovaná, výkonná a pružná už od těch nejnižších otáček. Po ostré jízdě v horách ukazuje spotřebu 9,5 l/100 km.
Jan Markovič: Já mám přesně opačné zkušenosti s jízdním projevem Kodiaqu, protože pohon všech kol funguje skvěle. V utažených zatáčkách v horách se vůz chová naprosto stabilně a jistě.
Z kabiny máme dobrý dojem, potěší i materiály. Měkčené plasty se totiž použily nejen na místech, která jsou vidět na první pohled, tedy například na horní polovině přístrojové desky. Měkčený je i plast, o který si řidič opírá pravé koleno, případně spolujezdec své levé. To je velmi užitečný detail, protože nehrozí, že si ho po delší cestě otlačíte.
Ondřej Běhal: Jak nás potěšila spotřeba motoru 1.4 TSI při klidnější jízdě, po trase v horách se serpentinami a převýšením už tak lichotivá není. Je sice pravda, že jsme ho nešetřili, ale spotřeba přes 10 litrů není zrovna nejnižší. Trochu nám tu sprchlo, mám tedy možnost vyzkoušet trakci předokolky na kluzkém povrchu. Nelze trvale vypnou ani ESP a ani protiprokluz, na vlhkém listí a deštěm pokropených zatáčkách má vůz co dělat, aby odolal nedotáčivosti. Přitom celkově se chová jako sebejistý vůz, který jede skoro jako kompaktní SUV a maskuje tak svou velikost.
Ondřej Běhal: Mám na test nejslabší benzinovou verzi, tedy 1.4 TSI se 110 kW. Je to tichý motor a systém vypínání válců není prakticky postřehnutelný. Šestý stupeň ve dvouspojkové převodovce je naladěný velmi ekologicky, při rychlosti 90 km/h motor točí 1750 otáček a spotřebovává okolo pěti litrů benzinu na sto kilometrů, při 130 km/h se otáčky zvýší na 2500.
Redaktor Jan Markovič zkouší, jak se sedí ve druhé řadě sedadel Kodiaqu. Jeho dojmy: Po odsunutí sedadel je tu subjektivně skoro tolik místa jako ve Škodě Superb.
Dozadu se posadí v pohodě i lidé se 190 cm výšky a 105 kg hmotnosti. #Kodiaq pic.twitter.com/uveOM4srKT
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Ondřej Běhal: Kabina je velmi prostorná. Místa vpředu je subjektivně opravdu hodně. První dojmy ze základního benzinového motoru jsou pozitivní, je nadstandardně utlumený.
Navigace Columbus je lepší, než jak ji známe z jiných modelů značky. Má lepší a barevnější grafiku a především lépe reaguje na řidičovy povely.
Ondřej Běhal: Objevuji první slabinu Kodiaqu. Přední sloupek je poměrně masivní, a protože noha zpětného zrcátka také není nejtenčí, do předoboku je hůř vidět. V zatáčce se v tomto úhlu klidně skryje celé auto.
Ondřej Běhal: Právě vyjíždíme z parkoviště. První dojem z vozu: sedí se skutečně velmi vysoko. Když nastavím sedák co nejníže, se svými 174 centimetry nevidím na kapotu. Řízení je velmi lehké, zpočátku se zdá skoro přeposilované, ale při manévrování na parkovišti je bezproblémové.
Redaktor Jan Markovič testuje vrcholnou verzi Škody Kodiaq. Jedná se o model 2.0 TDI/140 kW a pohon 4x4.
Začínáme. Já řídím Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4. Takže Top! pic.twitter.com/oapuSyECfL
— Jan Markovič (@JanMarkovic) November 15, 2016
Jan Markovič: Se službou Care Connect pro chytré telefony zadávám z tabletu do navigace auta trasu, kterou pojedu. Také je možné díky aplikaci najít auto na parkovišti a na dálku zahoukat nebo zablikat.
Kodiaq má rozšířené funkce aplikace Škoda Connect. Zkoušíme tedy vzdálenou správu vozu pomocí webového rozhraní. Je možné zjistit, kolik je paliva v nádrži a jaký Kodiaq hlásí dojezd.
Máme před sebou dvě testovací trasy, jedna vede podél moře a vydává se na ni Ondřej s nejslabším Kodiaqem s motorem 1.4 TSI a výkonem 110 kW, druhá se vine po serpentinách v horách a projede ji Honza se čtyřkolkou s motorizací 2.0 TDI s výkonem 140 kW. Pokud vás něco konkrétního na vozech zajímá, pište nám do diskuze. Budeme se snažit vám odpovědět.
Už to začíná. Na parkovišti stojí různé verze nového Kodiaqu. Vybíráme na test dva modely - nejsilnější 2.0 TDI se 140 kW, převodovkou DSG a pohonem všech kol a naopak nejslabší benzinový motor 1.4 TSI, s pohonem přední nápravy s také s dvojspojkovou převodovkou. Sledujte nás živě online.
Nové, zatím nepublikované fotografie Škody Kodiaq přímo z místa testování, které dnes probíhá na ostrově Mallorca.
Připomeňte si s námi, proč jsou teď „esúvéčka“ tak oblíbená a co by jejich popularitu, na které se veze i Kodiaq, mohlo ohrozit.
Počasí na Mallorce dnes hlásí polojasno. Už za chvíli usedneme za volanty dvou Kodiaqů a budeme vás informovat o prvních jízdních dojmech.
"Překonali jsme hranici tisíce klientských objednávek na Škodu Kodiaq na českém trhu. Těší nás takový zájem o model, který zatím mohli lidé vidět pouze na obrázku," řekl Aktuálně.cz Luboš Vlček, šéf zastoupení Škody Auto pro český trh. Kodiaq lze objednávat od 5. října, kdy Škoda zveřejnila jeho ceny.
Škoda Kodiaq se postupně odhaluje už několik měsíců. Definitivní podobu auta jsme poprvé viděli na začátku září v Berlíně.
Cenu jsme se dozvěděli na pařížském autosalonu koncem září. Škoda Kodiaq se dá objednávat od 677 900 korun.