Nepochybně jednou z šancí, jak zlepšit svoji image pošramocenou aférou "Dieselgate", je pro německý Volkswagen koncept nového mikrobusu BUDD-e. Prohlédnout si ho mohou návštěvníci veletrhu spotřební elektroniky CES 2016 v Las Vegas.
Podstatnější než design, který odkazuje na populární vůz Transpoter T1 z padesátých let, je ale elektrická a elektronická výbava vozu.
Šéf značky Volkswagen Herbert Diess uvedl, že nový elektrický mikrobus BUDD-e by mohl v produkční verzi vstoupit na trh koncem tohoto desetiletí.
BUDD-e nabízí například internetové propojení s různými chytrými zařízeními v domácnosti. Přímo z vozu tak bude možné například zkontrolovat obsah ledničky nebo zjistit, kdo zvoní u domovních dveří.
Karosérie vozu je postavena na nové podvozkové platformě, kterou německý koncern vyvinul pro své budoucí elektromobily. V podlaze jsou zabudované akumulátory s velkou kapacitou 101 kWh, což umožní dojezd až 600 kilometrů. Pohyb auta zajišťují dva elektromotory, přičemž jeden pohání kola na přední a druhý na zadní nápravě. Fakticky se tak jedná o auto s pohonem všech kol.
Maximální rychlost má být 150 kilometrů v hodině. Baterie bude možné na 80 procent jejich kapacity nabít během čtvrt hodiny.
Interiér má být rovněž revoluční. Nikde se nenacházejí žádná tlačítka. Jednotlivé funkce se ovládají dotykem, případně gesty.
Auto také nemá žádné kliky a vnější zpětná zrcátka. Obrázek o dění za vozem se bude rovněž přenášet z kamer na vnitřní displeje.
Úspěch v oblasti automobilů s alternativními pohony by podle agentury DPA mohl koncernu Volkswagen pomoci překonat skandál kolem emisí u naftových vozů. Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Diess se ve svém projevu v Las Vegas za tyto manipulace omluvil a slíbil, že Volkswagen zajistí, aby se podobná záležitost již neopakovala.