Volkswagen má koncept BUDD-e. Ukáže také, kdo zvoní u vašich domovních dveří

Radek Pecák ČTK Radek Pecák, ČTK
6. 1. 2016 12:57
Řadu schopností, které dosud nemá žádný automobil, prezentuje koncept nového elektrického mikrobusu BUDD-e německé automobilky Volkswagen prezentovaný na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas. Automobil, který by se v sériové podobě měl začít prodávat na konci desetiletí, nabídne možnost propojení také s domácností majitele. Ten pak na displejích v autě uvidí například to, kdo právě zvoní u domovních dveří.
Plně elektrický automobil má mít dojezd 600 kilometrů.
Plně elektrický automobil má mít dojezd 600 kilometrů. | Foto: Volkswagen

Nepochybně jednou z šancí, jak zlepšit svoji image pošramocenou aférou "Dieselgate", je pro německý Volkswagen koncept nového mikrobusu BUDD-e. Prohlédnout si ho mohou návštěvníci veletrhu spotřební elektroniky CES 2016 v Las Vegas.

Podstatnější než design, který odkazuje na populární vůz Transpoter T1 z padesátých let, je ale elektrická a elektronická výbava vozu. 

Šéf značky Volkswagen Herbert Diess uvedl, že nový elektrický mikrobus BUDD-e by mohl v produkční verzi vstoupit na trh koncem tohoto desetiletí.

BUDD-e nabízí například internetové propojení s různými chytrými zařízeními v domácnosti. Přímo z vozu tak bude možné například zkontrolovat obsah ledničky nebo zjistit, kdo zvoní u domovních dveří. 

Foto: Volkswagen

Karosérie vozu je postavena na nové podvozkové platformě, kterou německý koncern vyvinul pro své budoucí elektromobily. V podlaze jsou zabudované akumulátory s velkou kapacitou 101 kWh, což umožní dojezd až 600 kilometrů. Pohyb auta zajišťují dva elektromotory, přičemž jeden pohání kola na přední a druhý na zadní nápravě. Fakticky se tak jedná o auto s pohonem všech kol.

Maximální rychlost má být 150 kilometrů v hodině. Baterie bude možné na 80 procent jejich kapacity nabít během čtvrt hodiny.

Foto: Volkswagen

Interiér má být rovněž revoluční. Nikde se nenacházejí žádná tlačítka. Jednotlivé funkce se ovládají dotykem, případně gesty.

Auto také nemá žádné kliky a vnější zpětná zrcátka. Obrázek o dění za vozem se bude rovněž přenášet z kamer na vnitřní displeje.  

Úspěch v oblasti automobilů s alternativními pohony by podle agentury DPA mohl koncernu Volkswagen pomoci překonat skandál kolem emisí u naftových vozů. Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Diess se ve svém projevu v Las Vegas za tyto manipulace omluvil a slíbil, že Volkswagen zajistí, aby se podobná záležitost již neopakovala.

 

Právě se děje

Další zprávy