Škoda Octavia třetí generace je bezkonkurenčně nejúspěšnější automobil českého trhu z hlediska nižší střední třídy i absolutně (aktuální žebříčky nejpopulárnějších nových aut najdete zde). Pro udržení své pozice byla celkem logicky v polovině svého výrobního cyklu modernizována a v rámci zatraktivnění se poměrně zásadně změnil její vzhled.
I když dělené světlomety vypadají zvláštně a první přijetí veřejností i experty bylo trochu rozporuplné, málokdo si myslí, že by to mohlo zabránit v pokračování úspěšné kariéry tohoto modelu. Facelift se ostatně nedotkl jenom vzhledu, ale také interiéru, výbavy a nových bezpečnostních systémů, což dohromady zvyšuje užitnou hodnotu celé modelové řady.
Podívejte se na srovnání nové octavie s hlavními konkurenty v nižší střední třídě, kterými jsou Hyundai i30, Ford Focus, Opel Astra a Kia c´eed z hlediska analýzy zůstatkové hodnoty vozidel v nižší střední třídě. Porovnání bylo provedeno pro dva roky provozu vozidla s nájezdem 60 tisíc km.
Z výsledků prognózy vyplynulo, že faceliftovaná octavia bude ve své třídě výhodnou investicí, neboť si na trhu lépe udrží svou hodnotu a její cena bude klesat pomaleji než cena konkurenčních modelů zejména u vyšších verzí s lepší výbavou a silnější motorizací. Zde by měla být zůstatková hodnota po dvou letech provozu oproti konkurentům vyšší o 7 až 11 % (viz tabulka).
„Zůstatková hodnota vozidla je hodnota, za kterou bude za přesně definovaných podmínek vozidlo dále spolehlivě prodejné v daném období. Toto platí za předpokladu průměrného technického stavu odpovídajícího kilometrickému proběhu,“ popisuje Zdeněk Šustr ze společnosti Audatex, který nepochybuje o tom, že si modernizovaná octavia udrží pozici nejprodávanějšího vozu na českém trhu.
Zůstatkové hodnoty jsou uváděny vždy od minimální hodnoty až po maximální. Minimální hodnoty znamenají příslušné provedení daného modelu v „základním“ provedení až po jeho maximální provedení v závislosti na motorizaci, výbavě či druhu pohonu.