David Václavík je dítě školou povinné, letos bude slavit čtrnácté narozeniny. Ale za volantem se chová jako zkušený závodník. Poprvé usedl za řídítka podomácku vyrobeného motokrosového speciálu ve čtyřech letech a z něj okamžitě přesedl na čtyřkolku Suzuki 400.
Asi by se k nim nedostal tak snadno a brzy, kdyby nepocházel ze závodnické rodiny. Odmala ho k autům vede otec René i dědeček, také automobilový závodník, Libor Václavík. Ten se v nedávné době proslavil kaskadérským kouskem, kdy s Tatrou přejel nejvyšší překážku na světě.
Libor Václavík je také jedním ze zakladatelů centra bezpečné jízdy Libros Ostrava. A právě díky tomu se jeho vnuk David motal okolo strojů odmala. V šesti letech už kroužil na zasněžené ploše testovací tratě s Renaultem Laguna.
"Děda dal Davidovi k osmým narozeninám dárek - Fiat 126p , tedy dobře
známý polský "maluch". Chtěl, aby se naučil řídit co nejdřív, zejména proto, že bylo vidět, že má talent," vzpomíná Dalimil Frič z Librosu.
Projekt ilegální autoškoly vždy probíhal na uzavřeném prostoru, připomíná Frič. Pak David přesedl do off-roadu značky Nissan a začal se učit v terénu pod dohledem dědečka. V osmi letech poprvé usedl za volant nákladní Tatry a v deseti už řídil trucktrialový speciál Tatra 813 8×8 kolos, se kterým závodil Libor Václavík, Davidův dědeček.
"Měl velký cit pro spojku a řazení rychlostí velkou a těžkou pákou s meziplynem včetně řazení "půlek", tolik složité i pro zdatného řidiče, zvládal skvěle," vzpomíná Dalimil Frič.
V roce 2015 přišel další "výukový vůz" s technologií Easydrift. S ním se učí smyky a driftování kolem kuželů. První velké veřejné představení Junior Drifting předvedl před 100 000 diváky na dnech NATO v roce 2016 na mošnovském letišti, vloni měl samostatné driftovací vystoupení na mezinárodním Czech Stunt Days na domácím "hřišti", tedy v Centru bezpečné jízdy Libros Ostrava.