Toyota již přijímá objednávky na C-HR. Na trhu se stane autem s nejdramatičtějším designem

Radek Pecák Radek Pecák
4. 10. 2016 15:40
První crossover Toyoty se svojí velikostí přesně trefuje do rozměrů Nissanu Qashqai, který dosud zaznamenává skvělá prodejní čísla. K mání bude ve verzi s benzinovým motorem, ale rovněž jako hybrid.
Ještě výraznější designové prvky než na přídi má vůz na svém opačném konci.
Ještě výraznější designové prvky než na přídi má vůz na svém opačném konci. | Foto: Toyota

Modelem, který má dále výrazně pozvednout prodeje značky Toyota na evropském kontinentu, a rovněž v České republice, se podle představitelů značky stane crossover C-HR. Zkratka pochází z anglického termínu compact hybrid revolution.

Opravdu velmi výrazný design má nalákat zákazníky, kterým se líbí vozidla typu Nissan Qashqai. Právě ten v minulé generaci založll tuto kategorii takzvaných crossoverů a dodnes slaví velký úspěch.

V České republice již Toyota začala přijímat objednávky na tuto svoji poslední letošní novinku. Ještě předtím na trh uvedla nové generace vozů RAV 4, Corolla a užitkové automobily Hilux a Proace. I díky tomu její letošní prodeje za tři čtvrtletí meziročně vzrostly o polovinu na více než 5300 vozů.

C-HR měří na délku 436 centimetrů a na výšku 155,5 centimetru. Jsou to rozměry, které prakticky kopírují konkurenční vůz Nissan Qashqai.

Díky 264 centimetrů dlouhému rozvoru je uvnitř dost místa. Již jsme si to ověřili při usazení 186 centimetrů vysokého redaktora na místo řidiče a následně na sedačku ve druhé řadě. Před koleny i nad hlavou byla poté ještě několikacentimetrová rezerva.

Pod kapotu se nedostane žádný diesel. Na výběr bude mezi benzinovým turbomotorem se zdvihovým objemem válců 1,2 litru a výkonem 116 koňských sil nebo hybridním ústrojím o celkovém výkonu 122 koní. Hybrid má spotřebu pouze 3,7 litru na sto kilometrů, klasický turbomotor o dva litry vyšší.

Vůz se nabízí ve čtyřech výbavových stupních, přičemž ten nejnižší není k dispozici pro hybridní variantu. Nejlevněji lze nyní C-HR koupit za 489 900, za hybrid se platí nejméně 629 900 Kč. Již v nejnižší výbavě Live je k dispozici poměrně bohatá bezpečnostní výbava. Například předkolizní systém s varováním rovněž před chodci, systém pro udržování vozu ve zvoleném jízdním pruhu s aktivními zásahy do řízení, automatické přepínání dálkových světel, adaptivní tempomat a sedm airbagů.

Bez příplatku základní verze obsahuje rovněž světla pro denní svícení z LED diod, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, elektricky ovládaná přední i zadní okna a zrcátka, multifunkční volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizaci a rádio.

Vůz se bude prodávat rovněž pohonem všech kol. To se ale docela prodraží, protože kromě příplatku za tuto techniku 60 000 Kč si musí zákazník v ceníku zaškrtnout nejvyšší stupeň výbavy, který již sám o sobě stojí 609 900 Kč a dále automatickou převodovku (dalších 50 000 Kč).

 

Právě se děje

Další zprávy