Kupujte, budou drahé. Za pět let by nemuselo být dost dieselů s českým původem

Martin Přibyl Martin Přibyl
12. 10. 2018 13:06
Chcete pořídit naftové ojeté auto? Podle odborníků na nic nečekejte, zanedlouho může být nabídka nízká a ceny vysoké. Přinášíme trend vývoje trhu s ojetými auty a tipy na ojetiny, které si budou do budoucna držet svoji cenu.

Seriál o českém trhu s ojetými vozy (třetí díl). Jaká auta si Češi nejraději kupují v bazarech? Jaká dovážejí ze zahraničí? Jak se na tom všem projevila aféra Dieselgate a do jakých modelů má smysl investovat s ohledem na zůstatkovou hodnotu? Ve spolupráci se společností Cebia a s využitím dat Svazu dovozců automobilů mapujeme situaci na českém trhu s ojetinami.

Ve třetím díle se věnujeme předpokládanému vývoji trhu s ojetinami do budoucna. Přidáme i tipy na ojetá auta, která si budou dobře držet svoji hodnotu.

Foto: Volkswagen

Bude ojetých dieselů málo?

Analytici proto očekávají, že za pět let nemusí být na trhu dostatek naftových ojetin s žádaným českým původem. Dovozy z Německa zájemce nezachrání, i zde poptávka po naftových autech klesá a v návaznosti na povinné úpravy nebo odkupy starších dieselů se tento trend pravděpodobně měnit nebude.

Evropská komisařka Elžbieta Bieńkowská navíc již varovala, že se pokusí zabránit vývozu vykoupených starých dieselů do východní Evropy. Tedy i k nám.

Výsledkem bude nárůst ceny naftových ojetin. "Lidé, kteří kupují ojetiny z ekonomických důvodů, budou i nadále vyhledávat spíše vozy s levnějším dieselovým pohonem. Předpokládáme, že cena za kvalitní český ojetý diesel by se mohla zvyšovat," vysvětluje Pajer.

 

Právě se děje

Další zprávy