Kupujte, budou drahé. Za pět let by nemuselo být dost dieselů s českým původem

Martin Přibyl Martin Přibyl
12. 10. 2018 13:06
Chcete pořídit naftové ojeté auto? Podle odborníků na nic nečekejte, zanedlouho může být nabídka nízká a ceny vysoké. Přinášíme trend vývoje trhu s ojetými auty a tipy na ojetiny, které si budou do budoucna držet svoji cenu.

Seriál o českém trhu s ojetými vozy (třetí díl). Jaká auta si Češi nejraději kupují v bazarech? Jaká dovážejí ze zahraničí? Jak se na tom všem projevila aféra Dieselgate a do jakých modelů má smysl investovat s ohledem na zůstatkovou hodnotu? Ve spolupráci se společností Cebia a s využitím dat Svazu dovozců automobilů mapujeme situaci na českém trhu s ojetinami.

Ve třetím díle se věnujeme předpokládanému vývoji trhu s ojetinami do budoucna. Přidáme i tipy na ojetá auta, která si budou dobře držet svoji hodnotu.

Foto: Citroën

Kromě dieselů budou možná chybět i MPV

Cebia proto upozorňuje na nadbytek vozidel vyřazených z firemních flotil. Jedná se o diesely do tří až čtyř let stáří. S ohledem na budoucí vývoj mohou být velice zajímavou volbou.

Kromě naftových aut se podobné protichůdné trendy v prodeji nových vozů a poptávce po ojetinách potkávají také u vozů MPV. I ty tedy obecně mohou být tipem na starší auta, která si budou dobře držet cenu. Kromě toho se v bazarech zvyšuje zájem o vozy s automatem. Jejich hodnota bude klesat pomaleji než u aut s manuálem.

A jaká konkrétní auta se s ohledem na zůstatkovou hodnotu podle Cebie vyplatí koupit?

 

Právě se děje

Další zprávy