Servisní akce na motory Volkswagen se šidícím softwarem již spustily servisy značek Seat, VW a Audi

Radek Pecák Radek Pecák
Aktualizováno 19. 5. 2016 22:53
Centrum služeb pro silniční dopravu ministerstva dopravy již odeslalo stovky dopisů určených majitelům vozů z koncernu Volkswagen s výzvou k návštěvě autorizovaného servisu. Tam by jim měli nahrát nový software do řídící jednotky motoru. Potom již nebude možná manipulace s hodnotami oxidů dusíku při emisní zkoušce vozu.
Po úpravě softwaru již budou motory plně vyhovovat příslušné emisní normě.
Po úpravě softwaru již budou motory plně vyhovovat příslušné emisní normě. | Foto: Radek Pecák

Během několika příštích dnů dokončí Centrum služeb pro silniční dopravu rozesílání první várky dopisů majitelům vozů z koncernu Volkswagen, kterých se týká takzvaná aféra dieselgate. Ti, kteří dopis dostali, mohou zajet to servisu prakticky ihned.

"K dnešnímu dni bylo odesláno 580 dopisů z celkového množství 1100 majitelům vozů Seat Exeo, Volkswagen Golf, Volkswagen Amarok a Audi typů A4, A5 a Q5. "Jde o první vlnu z celkem 58 tisíc automobilů," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Právě pod toto ministerstvo zmíněné centrum služeb organizačně náleží. 

V součinnosti s tuzemským zastoupením automobilek Audi, Seat a Volkswagen je v nich výzva, aby kontaktovali autorizovaný servis. Následně už motor nebude umožňovat manipulaci s hodnotami oxidů dusíku při emisní zkoušce.

Servisní operace bude v případě prvních opravované verze motoru (2,0 TDI s typovým označením EA 189 v emisní normě Euro 5) trvat dvacet čtyři minut. "Již od počátku týdne je připraveno všech 232 autorizovaných servisů opatření provést," informoval Jan Klíma, mluvčí společnosti Porsche Česká republika, která auta všech těchto tří značek do republiky dováží.

Motivační opatření zatím dovozce připravené nemá. "Nejvyšší prioritou při provádění servisní akce je spokojenost našich zákazníků. Autorizované servisy se proto zejména soustředí na proces servisního úkonu, s cílem zajistit, aby pro zákazníky proběhl co nejpříjemněji. S tím souvisí například individuální nabídka náhradní mobility po dobu, kdy je vůz v servisu. Kromě toho mohou naši servisní partneři nabídnout v rámci svých marketingových aktivit novým i již existujícím zákazníkům další benefity v podobě například slevy z inspekčního servisu, originálních dílů či příslušenství," sdělil Klíma. 

"Vlastníci vozu dostanou v případě návštěvy servisu k dispozici slevu na nákup příslušenství či dílů a také nebudou muset nic platit za umytí karosérie a vyčištění interiéru," uvedl konkrétně generální ředitel dealerství NH Car Vít Pěkný.

Po první vlně této svolávací akce budou následovat další. "Očekáváme je v řádu několika týdnů. Důvodem je skutečnost, že akce se týká více značek, různých trhů a modelů, různých motorových variant s různými převodovkami a provedení pro různé modelové roky. To vše znamená, že je nezbytné připravit několik stovek různých provedení softwaru, které jsou koordinovaně a postupně zpracovávány. Po schválení příslušnými homologačními úřady tak budou následovat další koncernové modely," uvedl mluvčí Klíma.

Zhruba ve stejné době se podle informací deníku Aktuálně.cz očekává rovněž zahájení svolávací akce na přibližně 106 tisíc v tuzemsku registrovaných vozů Škoda.  

Akce není časově nijak omezena. Současně bude možné nový software nahrát i do těch vozů, které přijedou do servisu za zcela jiným účelem, například opravou brzd nebo výměnou oleje. Je také možné, že v případě menší úspěšnosti akce budou majitelé vozů vyzváni několikrát. 

 

Právě se děje

Další zprávy