Škodě se letos podařilo v Německu překonat automobilku Ford ve všech kategoriích, ve kterých se jejich modely střetávají. Ford si ale stále udržuje celkový náskok, protože nabízí více SUV a věnuje se i multifunkčním rodinným vozům kategorie MPV. Tam nemá Škoda po ukončení výroby modelu Roomster žádnou nabídku.
Mladoboleslavská automobilka za první čtyři měsíce letošního roku prodala v Německu 60 tisíc vozů, a má tak 5,4 procenta tamního trhu. Pořadí jejích modelů na českém trhu si můžete prohlédnout zde.
Škoda se v Německu postupně stala nejprodávanější importovanou značkou. Před ní už jsou pouze domácí výrobci, mezi které se historicky řadí i evropská odnož Fordu a Opel s americkými vlastníky, a samozřejmě plně domácí značky, jako je trojice prémiových značek Audi, BMW a Mercedes-Benz a tamní jednička Volkswagen.
Právě Ford a Opel mají Škodu za zády a jde o značky, které se orientují na podobné skupiny zákazníků. Letos zatím prodaly 79, respektive 82 tisíc vozů, tedy o třetinu více než Škoda, která se jim nejvíce přiblížila v roce 2014. Od té doby se jí Ford a Opel mírně vzdalují. Pohledy na detaily prodejů ukazují, že Škoda ztrácí hlavně kvůli nedostatku SUV. To se ale má brzy změnit.
“Škoda je v Německu dlouhodobě nejsilnější importovanou značkou. Očekáváme, že připravovaný model Kodiaq nám pomůže tuto pozici ještě více upevnit, navýšit tržní podíl a získat nové skupiny zákazníků v segmentu, kde jsme předtím jako značka nebyli přítomní,” předpokládá mluvčí automobilky Tomáš Kubík.
Škoda postupně nad Fordem získala převahu v minivozech, kde Citigo poráží model Ka. V malých autech nová generace Fabie předstihla Fiestu. V kompaktech je Octavia pevně před modelem Focus a nově Škoda před Fordem vede i ve střední třídě, kde Superb letos výrazně překonává Mondeo.
Další modely obou značek se míjí. Škoda Yeti je oproti SUV od Fordu buď příliš malá (ve srovnání s modelem Kuga), nebo příliš velká (proti EcoSportu). Změna přijde poměrně záhy. Ještě letos představí Škoda SUV Kodiaq, příští rok má přijít nová a větší generace Yetiho a v následujících letech se očekává další SUV pravděpodobně o něco menší než stávající Yeti. Škoda by tak měla obsadit všechny důležité části trhu, kde má nyní nedostatečnou nabídku.
Případný návrat k multifunkčním vozům MPV firma nekomentuje, uvádí pouze, že se nyní soustředí na vozy SUV, a to i v sedmimístných variantách.