Škoda podle již dříve zveřejněných plánů začala v čínském závodě Volkswagenu v Šanghaji vyrábět svůj model Yeti. Jeho vzhled vychází z nedávno představené evropské modernizované verze, přesto má své odlišnosti.
A není jich zase tak málo. Změněná je maska chladiče, auto je delší a na zádi (za příplatek) může být umístěno náhradní kolo.
Rozvor vozu pro Číňany, kteří vyžadují více místa na zadních sedadlech, se zvětšíl z původních 2 578 milimetrů na 2 638 (+60 milimetrů), délka se změnila z 4 223 na 4 275 mm (+52 mm). Naopak výška čínského vozu je o necelý centimetr menší. Jen šířka se nezměnila.
O použité technice toho Škoda mnoho neuvádí. Jisté je jen to, že čínský zákazník nedostane na výběr žádný z dieselových motorů. Pod kapotou se tedy mohou ocitnout jen benzinové turbomotory 1,4 a 1,8. Spojeny mohou být jak s manuálními, tak i automatickými převodovkami.
Škoda bude i v Číně automobil nabízet s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.
Evropa se prodloužené verze nedočká
S dovozem prodlouženého Yetiho do Evropy se nepočítá. Například také proto, že by měl kvůli použité jednodušší podvozkové platformě velmi odlišné jízdní vlastnosti.
Yeti je po modelech Octavia, Fabia, Superb a Rapid již pátým modelem značky Škoda, který vyrábí čínský partner SVW. V roce 2014 přibude ještě nová generace modelu Škoda Octavia a nový vůz Rapid Spaceback.
Od zahájení prodeje před šesti lety byl v čínských závodech společnosti Shanghai Volkswagen vyroben více než jeden milion vozů značky Škoda.
V současnosti se zhruba každá čtvrtá vyrobená Škodovka prodává v Číně a tato země je tedy pro mladoboleslavskou automobilku nejdůležitějším trhem. Vloni se zde prodalo přes 230 000 Škodovek, letos zatím za deset měsíců necelých 200 tisíc.