Geniálně uspořádaný Roomster by dnes slavil 10. výročí. Momentálně je projekt jejího nástupce u ledu

ČTK Radek Pecák ČTK, Radek Pecák
31. 5. 2016 9:32
Škoda Roomster byla svým způsobem převratný automobil, který měl řidičskou zónu (driving room) a obytnou část (living room). V té byly posuvné a vyjímatelné sedačky i velké boční prosklení, což oceňovali zejména dětští pasažéři.
Užitné schopnosti vozu převažovaly nad estetikou.
Užitné schopnosti vozu převažovaly nad estetikou. | Foto: Škoda Auto

Před deseti lety rozšířil modelovou řadu mladoboleslavské Škodovky model Roomster, jehož prodej oficiálně začal 1. června 2006. Vůz kategorie MPV s variabilním interiérem, ale nejednoznačně přijímaným designem, mimo jiné s ročním předstihem představil podobu přední části Fabie druhé generace. Přes praktický vnitřek ale Roomster u zákazníků nikdy neslavil příliš velké úspěchy, za devět let výroby jich v továrnách Kvasiny a Vrchlabí vzniklo pouze 370 000.

Vůz, který techniku sdílel s Fabií (přední část karoserie, motory, přední náprava) a Octavií první generace (zadní náprava), se vyráběl i v užitkové variantě Praktik, jež po letech nabídla náhradu za populární Felicii Pickup.

Podobně jako jiné škodovky existoval i v oplastované variantě Scout, ale bez pohonu čtyř kol. První generaci Roomsteru, jejíž výroba skončila loni v dubnu, měla nahradit generace druhá, příbuzná s Volkswagenem Caddy a vyráběná v Polsku; po aféře Dieselgate ale plány na jeho výrobu padly.

Přesto Škoda tvrdí, že to nemusí být definitivní rozhodnutí. Hlavně užitková varianta by se totiž automobilce v jejích rozvojových plánech velice hodila.

Test Škody Roomster, kterou už lze dnes získat pouze jako ojetinu, najdete zde

 

Právě se děje

Další zprávy