Nová Octavia proti všem. Škoda vsadila na sebevědomé ceny, čím překonává konkurenty?

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 12. 2019 6:01
Nejočekávanější novinka posledních i následujících týdnů dostala před nedávnem české ceny. Víme tak, že Octavii Combi v první vlně půjde koupit za nejméně 637 tisíc korun - s 110kW benzinovým nebo 85kW naftovým motorem. Podívali jsme se proto do ceníků soupeřů, kolik stojí jejich kombíky s benzinovým motorem s podobným výkonem. Srovnání najdete v galerii.

Renault Mégane Grandtour 1.3 TCe - od 469 900 Kč

Renault Mégane nabízí v podobné výkonové hladině jako škodovka hned dva motory. 1.3 TCe se 103 kW nebo 1.6 TCe se 117 kW - oba s manuální šestistupňovou převodovkou. Vzhledem k dalším konkurentům jsme zvolili do porovnání slabší variantu, která si nárokuje 5,3-5,6 l / 100 km, tedy o něco více než Octavia.

Mégane také patří ke kombíkům, které svým rozvorem Octavii překonají. A to docela výrazně. Horší je to se zavazadlovým prostorem, který je papírově pro změnu výrazně menší.

Renault Mégane Grandtour Škoda Octavia Combi Rozdíl
Délka: 4626 mm 4689 mm +63 mm
Šířka: 1814 mm 1829 mm +15 mm
Výška: 1449 mm 1468 mm +19 mm
Rozvor náprav: 2712 mm 2686 mm -26 mm
Velikost kufru: 521/1504 l 640/1700 l +119/+196 l

1.3 TCe se nabízí od třetí výbavy Limited Plus za akčních 469 900 korun, tedy o 167 tisíc korun výhodněji. Hned na začátku je ale problém s tím, že Renault nenabízí u žádné výbavy asistenční systémy jinak než za příplatek, u Limited Plus je pak jejich nabídka ještě omezená. Chybí i kolenní vak řidiče, tempomat však nikoliv. Stejně jako Octavia má Renault i automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s dotykovým displejem, dešťový a světelný senzor, multifunkční kožený volant či 16palcová litá kola. Ani za příplatek se nenabízí LED světla nebo digitální budíky. Navíc oproti škodovce má tato výbava zadní parkovací senzory, mlhovky nebo bezklíčkové odemykání.

Vyšší stupeň Intens za 484 900 korun, tedy o 152 tisíc korun méně, pak přináší především přístup k dalším volitelným asistentům a možnosti zaplatit i za LED světla. Nechybí ani například v šesti směrech stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, což škodovka ve standardu nemá.

I Renault je tedy výhodnější než Octavia, ačkoliv má menší zavazadlový prostor a za asistenční systémy je potřeba připlácet.

 

Právě se děje

Další zprávy