Řidiči vesty vyhazovat nemusí. Ministerstvo zprávu o změnách v povinné výbavě dementovalo

Jan Markovič Jan Markovič
10. 5. 2016 13:56
Ministerstvo dopravy dementovalo zprávu, že by řidiči museli měnit vesty ve své povinné výbavě. Podle dřívějších zpráv mělo být nutné, aby v autě byly reflexní vesty splňující nové normy. To se ale týká pouze nově vyrobených produktů, staré tedy není nutné vyhazovat.
Stará reflexní vesta nese označení EN471, nová pak ČSN EN ISO 20471:2013.
Stará reflexní vesta nese označení EN471, nová pak ČSN EN ISO 20471:2013. | Foto: Archiv

Ústřední automotoklub ČR (ÚAMK) na svých stránkách v úterý informoval, že řidiči budou muset sáhnout do své povinné výbavy a vyměnit reflexní vesty za nové tak, aby odpovídaly aktualizovaným normám. Nové vesty jsou totiž na silnici lépe vidět.

Stará reflexní vesta nese označení EN471, nová pak ČSN EN ISO 20471:2013. Na vestě by zároveň měla být uvedena „notifikační osoba“ a její čtyřmístné identifikační číslo, popisoval ÚAMK.

Ministerstvo dopravy ale zprávu ÚAMK v úterý odpoledne dementovalo: "Ochranné vlastnosti vest, které odpovídaly dřívější evropské normě EN 471, jsou z hlediska bezpečnosti dostatečné a odpovídají technickým požadavkům. Rád bych tedy motoristy jednoznačně uklidnil, že nemusí vyhazovat vesty, které pořídili dříve a kupovat nové," rekl ministr dopravy Dan Ťok.

"Platí, že vesta, která je součástí povinné výbavy, musí odpovídat evropské normě (označení EN 471 nebo EN ISO 20471). Z žádného předpisu ale nevyplývá, že starší vesty plnící tuto normu nejsou v pořádku a lidé je nemohou používat,“ doplnil ministr.

Požadavky novelizované evropské normy se vztahují na nové produkty, které výrobci uvádějí na trh. Výrobci také nadále mají povinnost umístit na výrobek označení CE, které vyjadřuje shodu se základními požadavky nařízení vlády a směrnicí.

Výstražná vesta do povinné výbavy vozidla ale nepatří mezi ty ochranné oděvy, u nichž se podle normy musí uvádět i číslo notifikované osoby provádějící kontrolu. To se týká jiných, specializovaných, ochranných pomůcek, píše ministerstvo ve svém vyjádření.

 

Právě se děje

před 4 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy