Dříve lidé toužili po sporťácích, dnes chtějí mít auta, která jen jako sportovní vypadají. Alespoň tak to vypadá podle několika posledních počinů automobilek zveřejněných v tiskových zprávách.
Nejnovější je informace největší světové automobilky Toyota, která na specializované výstavě upravených aut v Tokiu představila několik tuningových úprav svých vozů, mezi nimi například i minivozu iQ.
Zřejmě největší "bombou" byla ale Toyota Prius s označením Prius G Sports Concept. Označení "G" má přitom avizovat propojení s tradičními sportovními modely značky, jako byla Toyota 2000GT" a „Celica GT-Four.
Pohon zůstal stejný
Samotný vůz ale doznal v podstatě jen designových úprav. Ty samozřejmě zčásti zlepšily aerodynamické vlastnosti, ale výkonu nepřibyl ani ždibíček. A tak vzadu vpředu můžeme vidět světla pro denní svícení, nový nárazník, z boku vyniknou velká osmnáctipalcová kola, vzadu pak je dokonce dvojice výfukových koncovek.
Při pohledu dovnitř nalezneme sportovní sedačky, jiný displej a kovové pedály. Teprve pohled pod kapotu ale napoví, že auto pohání stejný motor jako čistě ekologicky zaměřený Prius, tedy motor 1,8 s výkonem 99 koní (samozřejmě doplněný o 60 kW elektromotor).
Fabia Monte Carlo má sportovní podvozek, motor ne
Vizuálně "nadupaně! vypadá i model Škoda Fabia Monte Carlo, s nímž Škoda vyrukovala minulý týden. Je v ostře červené barvě kombinované s černou střechou a oplastovanými lemy blatníků. Má dokonce i černě zatmavená světla. Jenže, ve skutečnosti jde o Fabii Ambiente (v sériové výbavě 4 airbagy, ESP, mlhovky, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, dálkové centrální zamykání, palubní počítač, příprava na rádio).
Odlišností je sportovní podvozek
Žádný speciální agregát však vůz nepohání. Fabii Monte Carlo si můžete objednat klidně i se slabým tříválcem 1,2 HTP, ale i s dalšími motory, které jsou pro fabii v nabíce, včetně těch spalujících naftu.