Přišlo prokletí dieselů i na benziny? Sedm otázek a odpovědí k filtrům pevných částic

Martin Přibyl Martin Přibyl
2. 10. 2018 13:30
S prvním zářím začala platit přísnější pravidla pro benzinové motory. Většina z nich se teď neobejde bez filtru pevných částic, na který má řada majitelů dieselů neblahé vzpomínky. Na co byste se měli v souvislosti s touto novinkou připravit? Přinášíme základní otázky, které by vás v souvislosti s filtry u benzinových motorů mohly napadnout.
Foto: Škoda Auto

6. Když už se ucpe. Na kolik takový nový filtr vyjde?

To záleží na automobilce a na tom, jak je filtr ve voze nainstalován. "U vybraných motorů je filtr v jednom tělese s klasickým katalyzátorem. Jinde je samostatně pod podlahou," říká Karel Starý ze Škody. U takové Kie je cena GPF oproti DPF poloviční, u Peugeotu nebo Citroënu je filtr pro benzinové motory jako náhradní díl výhodnější asi o pět tisíc. U jiných značek cena většinou víceméně odpovídá DPF.

Stejně jako u naftových vozů ale výměna filtru nemusí být jediným řešením. Regeneraci lze totiž uměle vyvolat i v servisu.

 

Právě se děje

Další zprávy