Potvrzeno: Renault povede bývalý šéf značky Seat, Ital Luca de Meo

ČTK Martin Přibyl ČTK, Martin Přibyl
29. 1. 2020 9:12
Novým generálním ředitelem francouzské automobilky Renault bude Luca de Meo (52), který ještě nedávno řídil španělskou automobilku Seat ze skupiny Volkswagen. Funkce se ujme 1. července, oznámila automobilka.
Luca de Meo.
Luca de Meo. | Foto: Aktuálně.cz

Renault pracuje na vytvoření nového managementu po odchodu Carlose Ghosna, který byl v Japonsku obviněn z finančních pochybení, a chce upevnit své spojenectví s Nissanem. Ghosn vytvořil a dohlížel na partnerství mezi Renaultem a Nissanem téměř dvě desetiletí, koncem roku 2018 byl však v Tokiu zadržen a obviněn a na konci loňského roku uprchl do Libanonu.

Ital de Meo byl ředitelem Seatu od roku 2015. Na počátku ledna však oznámil, že odstupuje z funkce na vlastní žádost. 

Francouzskou automobilku Renault od loňského října dočasně vede Clotilde Delbosová (52), někdejší finanční ředitelka podniku. Ta podnik povede do nástupu de Mea a následně se stane náměstkyní ředitele.

Časový odstup mezi oznámením nové de Meovy funkce a jeho nástupem na nejvyšší post v Renaultu je dán tím, že bývalý šéf Seatu musí dodržet konkurenční doložku, kterou měl ve smlouvě. Podle listu Le Figaro musí strávit pět měsíců doma. Jmenování de Mea také musí ještě potvrdit dubnové zasedání akcionářů francouzské automobilky.

De Meo se ujímá funkce v době, kdy Renault, stejně jako jeho konkurence, bojuje s poklesem poptávky. Automobilka varovala, že letos čeká mírný pokles automobilového trhu v Evropě, Rusku a Číně. Letošní rok také Renault označil za rozhodující pro alianci s Nissanem a je pod tlakem, aby snížil náklady. Automobilky rovněž čelí tlaku kvůli splnění nových, přísnějších emisních cílů a jsou nucené silně investovat do méně znečišťujících modelů a inovací, jako samořídící auta.

De Meo mluví francouzsky a v Renaultu začínal svoji kariéru. Po pěti letech se přesunul do evropské pobočky Toyoty, kde působil jako produktový manažer modelu Yaris a značky Lexus.

Později pracoval ve Fiatu, kde byl členem vedení, které spustilo prodej nového modelu Fiat 500, spolu s pozdějším šéfem Sergiem Marchionnem. Působil také jako šéf marketingu značky VW a prodejní ředitel v Audi. Seatu se pod jeho vedením podařilo oživit prodej, dát vozům sportovnější image a urychlit projekty, napsala agentura Reuters.

Podle oborového magazínu Automotive News Europe je de Meovou výhodou to, že ze svého působení v Renaultu i díky práci pro Toyotu rozumí francouzské i japonské kultuře. To je důležité jak pro práci v Renaultu, kde francouzský stát drží 15% balík akcií, i v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy