Poslední Lamborghini Murciélago má svého majitele

Radek Pecák Radek Pecák
11. 11. 2010 4:07
Nástupce se zřejmě objeví na světovém autosalonu v Ženevě v březnu
Foto: Lamborghini

Do Švýcarska míří poslední vyrobený kus modelu Lamborghini Murciélago. Má výrobní číslo 4099. To znamená, že je to dosud nejúspěšnější dvanáctiválcový model značky. Legendárního Diabla se totiž nevyrobily ani tři tisícovky kusů.

Murciélago bylo vlastně prvním autem, které v továrně s býkem ve znaku vytvořili po převzetí automobilky německým Audi. Jméno Murciélago dostalo po slavném býkovi. Ten údajně v aréně přežil 28 zásahů mečem.

Motor s objemem 6,2 litru dával zpočátku výkon 580 koní a spolupracoval s manuální převodovkou a od roku 2005 byla na výběr i sekvenční e-gear.

V roce 2003 prodalo Lamborgnihi  50 kusů série Murciélago 40th Anniversary, která připomněla výročí založení automobilky.

Existuje i roadster

Od roku 2004 bylo v nabídce i Murciélago Roadster, který měl pouze nouzovou střechu.

Od roku 2006 neslo Murciélago přídomek  LP640, což bylo označení uložení motoru podélně před zadní nápravou a zároveň signál, že motor byl posílen. Z objemu 6,5 litru dával 640 koní (471 kW). Kromě toho byl přepracován podvozek a změnil se například design předního nárazníku nebo zadní světla.

Z LP640 pak byl odvozen exklusivní model Reventón a Reventón Roadster, který vznikl ve dvou dvacetikusových sériích v letech 2007 a 2009 a nakonec si zákazníci mohli vloni koupit LP670-4 Super Veloce. Opět byl zvýšen výkon (na 670 koní), ale hlavně bylo odlehčeno o celý metrák. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak trvá jen 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost je 342 km/h.

Oficiálně výroba modelu Murciélago skončila v květnu, a tak se předpokládalo, že nástupce bude představen už na zářijovém autosalonu v Paříži. Nestalo se tak, a tak nezbývá než počkat na jarní Ženevu.

Nové vyjede opět s dvanáctiválcem

Zatím se ví pouze to, že auto bude pohánět opět dvanáctiválec. Výkon bude 700 koní a poháněna budou opět všechna čtyři kola.

Lamborghini vyrábí auta od roku 1963. Předtím se otec zakladatel  - Ferrucio Lamborghini zabýval pouze výrobou traktorů. Traduje se, že se do výroby sportovních aut pustil vlastně natruc, poté, co nebyl spokojen s kvalitou spojky u svého Ferrari a sám Enzo Ferrari se s ním kvůli tomu pohádal.

Hned rok nato byl na světě první model - 350 GTV. Měl na svoji dobu neuvěřitelný výkon 350 koní, dvanáctiválcový motor a býka na kapotě, protože právě v tomto znamení se Ferrucio Lamborghini narodil.

O rok později ( v roce 1965) přišlo Lamborghini s modelem Miura s pozoruhodnými tvary karosérie a ještě revolučnějším počinem byl v roce 1971 model Countach. Jako první měl dveře, které se otevíraly směrem vzhůru - což je od té doby pro Lamborghini typické.  

 

Právě se děje

Další zprávy