V září rostl prodej ve všech členských zemích EU, vyjma Bulharska. Na čtyřech z pěti největších automobilových trzích se prodej zvyšoval dvouciferným tempem. V Německu vzrostl o 22,2 procenta, ve Španělsku o 18,3 procenta, ve Francii o 16,6 procenta a v Itálii o 13,4 procenta. V Británii růst činil pouze 1,3 procenta, zejména kvůli nejistotě spojené s brexitem, která má negativní dopad na důvěru spotřebitelů.
Za prvních devět měsíců tohoto roku se v EU prodalo 11,77 milionu aut. Jedinou zemí z největších trhů, která zaznamenala za devět měsíců růst, je Německo. Tam se počet registrací zvýšil o 2,5 procenta.
Pozici jedničky na evropském trhu si nadále drží skupina Volkswagen, která v září zvýšila prodej o 47 procent na více než 250 000 vozů. Od ledna do září jí ale prodej meziročně o 1,4 procenta klesl. Podíl Volkswagenu na trhu za devět měsíců činil 24,3 procenta. Součástí Volkswagenu je i česká Škoda Auto, která v září zvýšila prodej o 18,7 procenta. Škoda má na trhu EU podíl 4,7 procenta.
V září rostl prodej v EU většině automobilek. Pokles zaznamenaly firmy BMW, Jaguar Land Rover, Mitsubishi a Honda.
ACEA očekává, že počet registrací osobních vozů letos klesne o jedno procento na více než 15 milionů. Důvodem jsou nejistoty způsobené brexitem a změna makroekonomických podmínek. Růst prodeje aut v EU od roku 2015 zpomaluje. V roce 2015 se zvýšil o 9,5 procenta, loni ale už pouze o 0,1 procenta.
Prudký pokles prodeje loni v září způsobil, že v EU se od tohoto měsíce mohla prodávat pouze auta, která prošla novou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů WLTP. Automobilky tak musely zastavit dodávky některých modelů, které ještě nestačily nově certifikovat. Automobilky také v srpnu, před zavedením nové metodiky, nabízely výrazné slevy na auta, která tyto emise nesplňovala, což přispělo ke slabší poptávce v září.