Picasso je podepsán na dalším Citroënu. Je to MPV C4

Radek Pecák Radek Pecák
12. 9. 2013 7:06
Nový Citroën C4 Picasso má futuristický design na přídi i v interiéru.
Citroën C4 Picasso 2013.
Citroën C4 Picasso 2013. | Foto: Citroën

Už čtvrtou generaci vozu C4 Picasso nabízí od září Citroën svým zákazníkům. První, tehdy ještě s označením Xsara Picasso, se představila v roce 2009 a v roce 2007 ji vystřídala druhá.  Od roku 2009 pak francouzská automobilka nabízí ještě další vůz, na jehož boku se skví podpis slavného španělského malíře. Je jím v Trnavě vyráběné C3 Picasso.

Předností všech vozů Picasso, a tom novém to platí samozřejmě také, je velký prostor pro cestující  i zavazadla a současně velmi světlý interiér daný rekordně velkou prosklenou plochou. Pokud si zákazník objedná i střešní okno, bude celková plocha skla v autě přes pět čtverečních metrů.

Současné Picasso se ve srovnání s minulou generací o čtyři centimetry zkrátilo, o stejnou hodnotu je také nižší. Naopak ale narostl rozvor o šest centimetrů a nyní je 2783 milimetrů.

Záď už je více konvenční.
Záď už je více konvenční. | Foto: Citroën

Podstatná je informace o mezigeneračním snížení vozu přibližně o sto čtyřicet kilogramů, což bylo dosaženo díky použití nové podvozkové platformy. Ta má například dno zavazadlového prostoru z kompozitového  materiálu.  Lehčí vůz bude samozřejmě jezdit úsporněji a mít menší emise CO2. K těmto hodnotám přispívá dále menší aerodynamický odpor dosažený snížením výšky karosérie a zakrytováním podvozku a rovněž využitím lamel otevíracích přístup vzduchu k chladiči pouze v případě potřeby.

Velikost zavazadlového prostoru je v závislosti na poloze posouvatelných zadních sedaček 537-630 litrů. Mimochodem, ty se dají v případě potřeby sklopit do podlahy a jejich šířka je prý tak velká, že rodina s třemi malými dětmi nebude mít problém na ně umístit jakýkoli typ dětské autosedačky.

Ukrývá se v ní dostatečně velký zavazadlový prostor.
Ukrývá se v ní dostatečně velký zavazadlový prostor. | Foto: Citroën

Na sedačky vůbec brali konstruktéři vozu obzvláštní zřetel. Mohou mít také masáží funkci a u spolujezdce je k dispozici výklopná podložka pro nohy.

Citroën se současně při příchodu nové generace zaměřil na rozšíření bezpečnostní výbavy. Tak například vůz umí díky radaru zobrazovat čas mezi průjezdem dvou vozidel v rozmezí  0,5 až 3 sekundy a tím informuje řidiče o dodržení či nedodržení bezpečné vzdálenosti od vozu jedoucího vpředu.

Na zadní sedačky se bez problémů vejdou tři dětské autosedačky.
Na zadní sedačky se bez problémů vejdou tři dětské autosedačky. | Foto: Citroën

Pokud je vůz před C4 Picasso příliš blízko, elektronika současně řidiče varuje. Nejprve informací na displeji, posléze se přidává i zvukové varování a posledním stupněm je „zatáhání" za bezpečnostní pás řidiče.

Vibrace pásu se aktivuje i v případě, že řidič bez znamení přejede z vymezeného jízdního pruhu.

Ovládání řady funkcí je prostřednictvím dotykového displeje.
Ovládání řady funkcí je prostřednictvím dotykového displeje. | Foto: Citroën

Do C4 Picasso se nyní dostává i systém Citroën e Touch, který je schopen přivolat záchranáře v případě zdravotních problémů nebo nehody. Buď může řidič po stisku tlačítka SOS komunikovat se záchranáři sám nebo (po nehodě) automobil pomocí vestavěné SIM karty sám odešle textové zprávy o poloze vozu a jeho technických datech.

V základní výbavě vozu je šest airbagů, systém pomáhající při rozjezdech do kopce, automatická elektrická parkovací brzda,  tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním,  elektricky ovládaná přední a zadní okénka a rovněž zrcátka, kožený volant, dvouzónová klimatizace, sedmipalcový dotykový displej s ovládáním různých funkcí vozu, rádio s bluetooth a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Při nechtěném přejetí vymezeného pruhu upozorní cukající pásy řidiče.
Při nechtěném přejetí vymezeného pruhu upozorní cukající pásy řidiče. | Foto: Citroën

Takto vybavený vůz se základním benzinovým motorem  1,6 s výkonem 120 koní stojí  při využití bonusu 55 000 Kč za starý automobil bez stokoruny 400 000 Kč. Citroën dále nabízí  zážehový motor 1,6 s výkonem 155 koní a dále dieselové motory 1,6 HDi s výkony 90 a 115 koní a vrcholný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koňských sil.

K dispozici jsou čtyři výbavové stupně, přičemž v tom nejvyšším  je vůz vybaven například bixenonovými natáčecími světlomety, parkovací kamerou vpředu i vzadu, systémem samočinného parkování, aktivním tempomatem, navigací, systémem eTouch, masážními sedačkami, elektricky otevíratelným víkem zavazadlového prostoru, dvoubarevnými koly z lehkých slitin a řadou dalších ozdobných prvků.

Citroën si hodně slibuje od nové podvozkové platformy.
Citroën si hodně slibuje od nové podvozkové platformy. | Foto: Citroën
 

Právě se děje

Další zprávy