Peugeoty a Citroëny z Kolína nekončí. Toyota fabriku odkoupí, ale vyrábět je bude dál

ČTK Martin Přibyl ČTK, Martin Přibyl
30. 11. 2018 10:06
Automobilky PSA Group a Toyota ukončily spekulace, co bude se společnou kolínskou automobilkou TPCA. Japonská automobilka továrnu od 1. ledna 2021 kompletně převezme a připojí ji ke svým sedmi dalším automobilovým závodům v Evropě. Ve vlastní výrobě se ale zatím změny nechystají. Budou se v ní nadále dělat malé vozy, tedy Toyota Aygo, Peugeot 108 i Citroën C1.
Ani po převzetí továrny japonskou Toyotou by se ve výrobním programu závodu ve středočeském Kolíně nemělo nic změnit.
Ani po převzetí továrny japonskou Toyotou by se ve výrobním programu závodu ve středočeském Kolíně nemělo nic změnit. | Foto: ČTK

Skupina PSA bude naopak dodávat Toyotě novou kompaktní dodávku odpovídající Citroënu Berlingo. ČTK a Aktuálně.cz to dnes sdělil mluvčí TPCA Tomáš Paroubek. Užitkové auto se bude vyrábět s příbuznými modely Peugeot Rifter a Opel Combo ve španělském Vigu.

Podobným způsobem dnes Toyota od Francouzů získává větší model Proace, který odpovídá Citroënu Jumpy/Spacetourer.

"Toyota plánuje pokračovat ve výrobě a udržet pracovní místa v kolínské továrně," uvedl mluvčí. Automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je nyní společným závodem Toyoty a francouzské skupiny PSA.

Malé modely mají podle Paroubka stejně jako u konkurence naplánován zhruba desetiletý produktový cyklus. Současné vozy byly představeny v roce 2014, letos prošly modernizací. Stávající trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tedy budou z kolínské výrobní linky sjíždět pravděpodobně až do roku 2023 nebo 2024. Paroubek to ale potvrdit nemůže. "Nemáme oprávnění komentovat další plány automobilky," řekl Aktuálně.cz. 

Ještě na začátku týdne přitom analytici spekulovali o tom, že by se do Kolína mohla s ohledem na odchod Británie z Evropské unie přesunout produkce z britských továren japonské společnosti. Jmenovitě nová generace kompaktního hatchbacku se staronovým názvem Corolla (dříve Auris).

TPCA vyrábí malé vozy značky Peugeot, Citroën a Toyota. Kapacita závodu je 330 tisíc aut ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009. Ve společnosti pracuje zhruba 2700 lidí a firma je jedním z největších exportérů v České republice a zároveň největším zaměstnavatelem v kolínském regionu.

 

Právě se děje

před 48 minutami

Slovenští autodopravci chtějí obnovit blokády hranic s Českem, Polskem a Maďarskem

Slovenští autodopravci plánují v úterý dopoledne po dvou týdnech obnovit blokády hraničních přechodů s Českem, Polskem a Maďarskem. Důvodem je skutečnost, že ministerstva dopravy a financí zatím nepřistoupily na požadavky dopravců upravit silniční daň a mýtné. Detaily o rozsahu blokád nejsou zatím známé. "Pojedeme zpět na hraniční přechody. Takže je to znovu ve stávce," řekl Rozhlasu a televizi Slovenska místopředseda Unie autodopravců Slovenska Stanislav Skala.

Zdroj: ČTK
Další zprávy