Škoda Octavia už není nejoblíbenější auto v Česku. Emise výrazně hýbou prodeji

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 12. 2018 6:02
Český trh s novými automobily nadále padá. Přechod výrobců na emisní normu Euro 6.2 znamenal u některých výraznou redukci nabízených variant, což se podepsalo na celkových prodejních číslech. Existuje dokonce vysoká pravděpodobnost, že poprvé od roku 2014 se neprodá více aut než v roce minulém. Z pozice jedničky mezi modely navíc v listopadu spadla Škoda Octavia.

Celkový žebříček prodejů nových automobilů na českém trhu najdete zde.

Foto: Škoda Auto

Pohled do podrobnějších statistik odhalí i další poměrně zajímavá čísla. Například nejpopulárnější třídou aut jsou SUV. V listopadu se pro některý z modelů tohoto segmentu rozhodlo 6246 lidí, což je zhruba třetina celého trhu s auty. Stejný segment vévodí s 72 505 prodanými vozy zatím i celému roku.

Pro pohon všech kol se rozhodlo v listopadu 3774 zákazníků, přičemž za prvních jedenáct měsíců bylo zaregistrováno 41 762 čtyřkolek. Lídrem trhu je Škoda Kodiaq.

Mezi pohony dominuje benzin (v listopadu 12 898 prodaných aut, za leden až listopad 165 459 prodaných vozů). Pro naftu se v listopadu rozhodlo 6022 zákazníků a za leden až listopad 74 595 zákazníků.

 

Právě se děje

Další zprávy