Boj o nejlepší rodinné kombi: Škoda Octavia má nové soupeře, bodují cenou i prostorem

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 12. 2021 6:02
I v záplavě vozů SUV se kompaktní kombi pořád jeví jako jedno z nejvhodnějších rodinných aut. Třída, které dlouhodobě vládne Škoda Octavia, je přitom pořádně nabitá. Už dávno nejde jen o korejské modely, nově se na zástupce z Mladé Boleslavi valí hned tři důležité novinky. Připravili jsme proto přehled toho, jaká kompaktní kombi mimo Octavii vlastně v Česku koupíte.

Renault Mégane Grandtour - od 490 000 Kč

Stálicí mezi kompaktními kombíky je Renault Mégane Grandtour, kterému už pomalu táhne na šestou sezonu. Přesto se francouzský model nabízí i s plug-in hybridním pohonem, který měl premiéru loni v rámci celkové modernizace vozu. Dohromady se tato motorizace chlubí výkonem 117 kW a dojezdem v elektrickém režimu do vzdálenosti 50 km. Spotřeba je podobně jako u konkurence na úrovni 1,3 l/100 km.

Dále se Mégane nabízí i s přeplňovanou benzinovou třináctistovkou o výkonu 103 nebo 116 kW, respektive turbodieselem o výkonu 85 kW. Ten má, stejně jako slabší benzinový motor, volitelný dvouspojkový automat, silnější zážehový čtyřválec ho má standardně. Samočinně řadí také plug-in hybrid.

Technické údaje

Renault Mégane Grandtour
Rozměry (d/š/v) 4626/1814/1449 mm
Rozvor náprav 2712 mm
Kufr 521/1504 l
Benzinové motory 1.3 TCe (104/116 kW)
Naftové motory 1.5 Blue dCi (85 kW)
Plug-in hybrid E-Tech Plug-in (117 kW)
Cena od 490 000 Kč

Velikostně je Mégane nad průměrem třídy, tedy minimálně co do rozvoru náprav. Kufr se základním objemem 521 litrů (diesel má jen 449 litrů) je spíše podprůměrný a s plug-in hybridním ústrojím dále klesne jeho objem na 389 až 1372 litrů.

K dispozici jsou v ceníku tři výbavové stupně, včetně sportovněji laděného modelu RS Line. Základní Zen za akčních 490 tisíc korun nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio se sedmipalcovou obrazovkou, elektrická přední i zadní okna, zadní parkovací senzory, plně diodová přední světla nebo střešní ližiny. Pro asistenční systémy, které konkurence nabízí často v základu, je potřeba zamířit do vyššího výbavového stupně nebo mezi příplatky. Nejlevnější plug-in hybrid pak přijde, ve vyšší výbavě, na akčních 805 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy