Řada 7 představuje pro BMW výkladní skříň luxusu a technologií. Její šestá generace se dnes uvádí na český trh. "Jeho zákazníci jsou lidé, kteří jedí v nejlepších restauracích a bydlí v nejlepších hotelích. I od auta tedy očekávají to nejlepší," uvedl ředitel českého zastoupení automobilky Harald Hölzl.
Segment velkých luxusních sedanů aktuálně v tuzemsku zcela ovládá Mercedes třídy S, který přivezl současný model na trh v roce 2013. BMW chce s novou sedmičkou zaujmout jeho roli nejoblíbenějšího auta pro nejbohatší vrstvy klientů, vrcholové politiky a manažery největších firem.
Pomoci jí k tomu má řada technologických vychytávek. Některé jsou zcela unikátní mezi automobily, jiné slaví premiéru u BMW. Nová řada 7 například umí parkovat do garáže, aniž by musela mít řidiče uvnitř auta. Ten celý proces ovládá pomocí digitálního klíčku zvenčí, takže nehrozí, že by při vystupování ve stísněném prostoru odřel lak na dveřích.
Sériově montované adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách má výrazně zvýšit komfort jízdy. Stejně jako Mercedes třídy S umí i BMW řady 7 pomocí kamery skenovat povrch vozovky a dává s předstihem tlumičům možnost připravit se na to, co přijde.
Mezi standardní výbavu patří LED světlomety, v dlouhém seznamu příplatkové výbavy nechybí ani laserová světla poprvé použitá u sportovního hybridu BMW i8. Jejich použití prodlužuje maximální dosah světelného kužele ze 300 na 600 metrů.
V interiéru se tradičně klade velký důraz nejen na okolí řidiče, ale také na cestujícího na pravém zadním sedadle. Za prvé je tradičně v nabídce i prodloužená verze karoserie. Za druhé může díky pouze čtyřmístné příplatkové variantě Executive Lounge ve druhé řadě sedící pan ředitel spakovat sedadlo spolujezdce do podoby opěrky na nohy a vzadu si užívat třeba masáží od posuvného a polohovatelného sedadla. Vše ovládá pomocí tabletu Samsung uloženého v loketní opěrce.
BMW řady 7 díky použití karbonu, hliníku a dalších lehkých materiálů mezigeneračně zhublo až o 130 kg, jeho motory jsou proti předchůdci výkonnější a úspornější. V nabídce převládají šestiválce, nechybí ani benzinový osmiválec. K dispozici je jak pohon zadních kol, tak "čtyřkolka" xDrive. Všechna provedení BMW řady 7 aktuálně dodávaná na český trh dosahují maximální rychlosti 250 km/h.
Příští rok přijede i plug-in hybrid, tedy varianta kombinující čtyřválcový benzinový turbomotor a elektromotor, jehož baterie se dají dobíjet i ze zásuvky. Auto má ujet až 40 km pouze na elektřinu a to rychlostí maximálně 120 km/h.
Nejlevnější BMW řady 7 ve specifikaci 730d s naftovým šestiválcem o objemu 3,0 l a výkonem 195 kW stojí 2 338 700 korun. Standardní výbava zahrnuje mimo jiné vestavěnou navigaci, kožené čalounění, parkovací asistenty a zadní kameru, vyhřívaná sedadla, head-up displej s projekcí důležitých dat do zorného pole řidiče a spoustu bezpečnostních asistentů.
Porovnali jsme nové BMW řady 7 v oblíbené specifikaci 730d xDrive, tedy s naftovým motorem a pohonem všech kol, s Audi A8 a Mercedesem třídy S. podívejte se zde.