Nové Audi A1 se chce podobat závodní legendě. Do segmentu Fabie a Pola přináší prvky luxusní A8

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 6. 2018 16:49
Nejmenší současné Audi, řada A1, přichází ve druhé generaci. Ta si, stejně jako předchůdce, vyšlápne na Mini nebo luxusnější verze Fordu Fiesta či Volkswagenu Polo. Pomoci k tomu má řada věcí - agresivnější design je pouze jednou z nich. Nové A1 totiž přináší do segmentu malých aut technická řešení doposud vyhrazená jen luxusním modelům A7 Sportback nebo A8. Podívejte se do galerie.
Foto: Ford

Ford Fiesta Vignale

Konkurenčních malých aut v Česku není mnoho. Začít můžeme u Fordu Fiesta Vignale, který se prodává se třemi motory 1.0 EcoBoost o výkonu 74, 92 nebo 103 kW. Jeho ceny začínají na 441 990 korunách za tří-, respektive 456 990 korunách za pětidveřovou karoserii.

Foto: Mini

Mini

Druhým konkurentem A1 Sportback je pětidveřové Mini. To se nabízí s tří- i čtyřválcovými zážehovými a naftovými motory ve spektru od 70 do 141 kW. Vrcholnou verzí je sportovní Cooper S. Ceny začínají na 538 200 korunách.

Foto: Seat

Seat Ibiza

Nové Audi se bude muset postavit také konkurenci z vlastního koncernu. Seat Ibiza se nabízí ve čtyřech výbavách za ceny od 285 900 korun. Většina motorů má tři válce a výkon od 55 do 85 kW. Výjimku představuje jen čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW v provedení FR.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Polo

Nový Volkswagen Polo umí rovněž být dostupnější než Audi. Jeho ceny startují na 301 900 korunách. S pouze benzinovými motory pak pokrývá škálu od 55 do 110 kW. Vrcholem je sportovní GTI s dvoulitrovým TSI o výkonu 147 kW (jako u A1) za ceny od 534 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy