Nová Škoda Superb Combi detailně. Prozkoumali jsme kufr

Radek Pecák Radek Pecák
3. 6. 2015 6:00
Do předchozího superbu jsme mohli naložit předměty dlouhé maximálně 196 centimetrů, nyní je to 210 centimetrů.
Vzít na dovolenou celou rodinu a všechny potřebné i nepotřebné věci nebude problém.
Vzít na dovolenou celou rodinu a všechny potřebné i nepotřebné věci nebude problém. | Foto: Radek Pecák

Praha - Nová Škoda Superb Combi je ještě pohlednější a praktičtější než její dosavadní generace.

Vyplývá to z dvouhodinového zkoumání vozu redaktorem Aktuálně.cz ve fotoateliéru umístěném v prostorách tribuny bývalého Spartakiádního stadionu v Praze na Strahově.

Největší a nejluxusnější škodovku jsme mohli dvě hodiny zkoumat ve fotoateliéru. Nový superb combi je pohlednější, a současně i praktičtější než generace, která se brzy začne označovat jako minulá.
2:24
Největší a nejluxusnější škodovku jsme mohli dvě hodiny zkoumat ve fotoateliéru. Nový superb combi je pohlednější, a současně i praktičtější než generace, která se brzy začne označovat jako minulá. | Video: Radek Pecák, Jan Dufek

Přistavený vůz nebyl ještě produkčním exemplářem, tudíž například některé krycí plasty ještě nebyly vyrobeny z materiálu, jaký bude používán pro sériové vozy. Jinak ale šlo o pojízdný a plně vybavený exemplář.

Zajímal nás především zavazadlový prostor, jehož objem - 660 litrů - automobilka odtajnila už dříve. Reálný pohled nás jen utvrdil v pocitu, že je opravdu velmi prostorný. Pokud se nějaký předmět ocitne až u opěradel zadních sedadel, mají lidé menší postavy problém na něj dosáhnout.

Kufr je opravdu gigantický.
Kufr je opravdu gigantický. | Foto: Radek Pecák

Minimální využitelná délka kufru činí podle našeho měření 113 centimetrů. Je to o třináct centimetrů více, než kolik bylo k dispozici v minulé generaci. Šířka je rovný metr. V tomto parametru se tedy končící a nastupující superb neliší. Půdorys je prakticky ideální obdélník. Boční stěny pak směřují kolmo vzhůru.

Největší rozdíl je však v možnosti přepravovat dlouhé náklady, pokud jsou sklopena opěradla zadních sedaček. Do minulého superbu jste mohli naložit předměty dlouhé maximálně 196 centimetrů, nyní je to celých 210 centimetrů.

V obou případech jsme měřili prostor za sedačkou řidiče, která byla nastavena pro ideální sezení řidiče vysokého 186 centimetrů. S převážením lyží, případně rozložených skříní, tedy nebude problém. Pokud se povytáhnou opěrky hlavy, vznikne po položení opěradel na sedáky prakticky ideálně rovná plocha.

Pod podlahu zavazadlového prostoru lze umístit i plnohodnotné náhradní kolo.
Pod podlahu zavazadlového prostoru lze umístit i plnohodnotné náhradní kolo. | Foto: Radek Pecák

Výbava superbu combi se podle našeho zjištění i dosud zveřejněných informací nebude v praxi lišit od toho, co je k dispozici v karosářské variantě limuzína. Tedy v zadní části vozu se jedná o elektromotorem ovládané zadní dveře, nohou aretovatelné tažné zařízení, zarážky pro upevnění nákladu pomocí suchých zipů, síťový program, mezipodlahu, s níž lze manipulovat pomocí pouze jedné ruky, či lampičku, kterou lze z vozu vyjmout.

Pod mezipodlahu lze umístit jak krycí roletu, tak i speciální držák na oděvy.  Zcela dole je ještě prostor pro uložení plnohodnotného rezervního kola.

 

Právě se děje

Další zprávy