Nová octavia combi bude stát nejméně 364 900 Kč

Radek Pecák Radek Pecák
5. 3. 2013 11:05
U verze GreenLine má na ujetí vzdálenosti 100 kilometrů stačit jen 3,4 litru nafty
Foto: Škoda Auto

Ženeva - O třicet tisíc korun více bude muset zaplatit zájemce o novou Škodu Octavia, pokud se rozhodne pro karosářskou variantu kombi. Oznámila to společnost Škoda Auta na ženevském autosalonu.

Verze liftback, jejíž prodej začal již před měsícem, začíná na sumě 334 900 korun. Základní cena u nejnižšího výbavového stupně kombi s benzinovým čtyřválcovým motorem 1,2 tedy činí 364 900 korun.

Také z minulé (druhé) generace octavie činil příplatek za verzi s větším zavazadlovým prostorem 30 tisíc korun. V tomto ohledu tedy Škoda zůstala konzervativní. To ale platí právě jen u nejlevnější verze. Vybavenější octavie combi budou dražší dokonce o 35 tisíc, ve srovnání se stejným vozem s karosérií liftback. "Zákazníkům to ale budeme kompenzovat dalšími prvky výbavy," vysvětluje mluvčí automobilky Škoda Jozef Baláž.

Škoda Octavia III svoji předchůdkyni překonává velikostí. Konkrétně v podélném směru činí přírůstek devět centimetrů, do šířky 4,5 centimetru. Rozvor, který se projeví zvětšeným prostorem pro nohy zadních cestujících, se prodloužil o jedenáct centimetrů.

Objem zavazadlového prostoru je již 610 litrů.

Záď vozu působí elegantním dojmem.
Záď vozu působí elegantním dojmem. | Foto: Škoda Auto

Předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Winfried Vahland si od nové generace vozu hodně slibuje: „Combi symbolizuje všechny významné hodnoty značky Škoda a má velký podíl na úspěchu této modelové řady. Se třetí generací udělala Octavia Combi velký skok směrem vpřed. Tento automobil je třída sama pro sebe a nabízí kvality vozu střední třídy za cenu kompaktního vozu s karoserií kombi," říká Vahland.

Sklopit je možno i opěradlo u spolujezdce

I pro verzi kombi konstruktéři vymysleli řadu nových chytrých řešení. Příkladem je odkládací kapsa na kabáty za zadními sedadly nebo odjištění opěradla zadního sedadla ze zavazadlového prostoru. Přepravu velmi dlouhých předmětů umožňuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Díky tomu lze převážet uvnitř vozu předměty dlouhé až 292 centimetrů.

Pod variabilně nastavitelnou a polohovatelnou dvojitou podlahou najde své místo roletový kryt zavazadlového prostoru a příčný střešní nosič.

Interiér vpředu se nebude lišit od verze liftback.
Interiér vpředu se nebude lišit od verze liftback. | Foto: Škoda Auto

Ve výbavě nové octavie combi budou standardně nebo na přání dodávané bezpečnostní asistenční systémy jako například multikolizní brzda, Front Assistant s funkcí nouzového brzdění ve městě, Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče), proaktivní systém ochrany posádky Crew Protect Assistant nebo Lane Assistant pro udržování vozu v jízdním pruhu.

Mezi nově dodávané komfortní asistenční systémy patří adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant nebo asistent pro přepínání světel Intelligent Light Assistant.

Vychytávky v nové octavii. Podívejte se, co dokáže

Nové motory v octavii jsou v průměru o 17 % šetrnější než motory předcházející generace. Aktuální nabídka motorů zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové motory. Verze GreenLine má spotřebu jen  3,4 litru nafty na 100 kilometrů.

Škoda v Ženevě představuje i octavii combi s pohonem všech kol. Pod její kapotu se dostanou dieselové motory 1,6 a 2,0 TDI a zážehový agregát 1,8 TSI.

Objednávat vozy je možné u dealerů již dnes, k zákazníkům se první vyrobené kusy dostanou v dubnu.

První test nové octavie v obrazech. Co nás zaujalo?

 

Právě se děje

Další zprávy