Nová auta se v Evropě v říjnu prodávala hůře než loni. Škoda jde proti trendu a posiluje

Ondřej Běhal
17. 11. 2016 10:14
Dlouholetý růst zájmu o nová auta v Evropě se v posledních měsících zastavil. V říjnu se nedařilo německému a francouzskému trhu. Poklesl zájem o volkswageny, fordy a auta francouzských značek. Naopak dále posiluje luxusní segment a také Škoda, která je desátou nejoblíbenější značkou na evropském trhu.
Nové SUV Ateca z kvasinské továrny vystřelilo říjnový prodej Seatu na evropském trhu do plusových čísel.
Nové SUV Ateca z kvasinské továrny vystřelilo říjnový prodej Seatu na evropském trhu do plusových čísel. | Foto: Ondřej Běhal

Říjnový pokles je proti stejnému období loňského roku minimální. V rámci Evropské unie pouze 0,02 % a po přičtení některých dalších států 0,3 %. Přesto jde o signál, že se růst zájmu o nová auta v Evropě zastavil. Po třech letech nepřetržitého zotavování trhu přišel první meziroční propad v červenci, který ještě analytici vysvětlili menším počtem pracovních dní proti loňsku. Říjnové výsledky ale mohou znamenat konec růstového trendu.

Auta kupovali méně z hlavních tahounů Němci (-5,6 %) a Francouzi (-4 %). Nepřekvapí tedy, že mezi značkami s meziročním poklesem vidíme Volkswagen (-7,8 %) i všechny francouzské výrobce. Přesto VW zůstává na evropském tru naprosto dominantní značkou.

Ostatním reprezentantům koncernu VW se dařilo. Nejvíce rostl Seat (+12,5 %), kterému poháhá zájem o jeho první SUV Ateca vyráběné v Česku. V plusu ale byla i Škoda (+4,2 %), které mimo jiné prospívá i to, že český trh zůstává v Evropě mezi nejvíce růstovými. Polepšilo si i Audi (+2,1 %), které pro změnu těží z neutuchajícího boomu luxusních značek. V plusu jsou i BMW (+2,7 %) a Mercdes (+7,1 %). Suverénně nejvíce rostoucí značkou v Evropě je z těch sledovaných Jaguar (+62 %).

Žebříček deseti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním říjnu v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:

1. Volkswagen     131 254 (1. i v celém roce 2016)

2. Renault            77 124 (2.)

3. Ford                 77 122 (3.)

4. Opel                 70 333 (4.)

5. Audi                 67 339 (6.)

6. Peugeot           66 512 (5.)

7. Mercedes         65 834 (7.)

8. BMW                64 542 (8.)

9. Fiat                  55 308 (9.)

10. Škoda             51 443 (10.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Největší pokles jsme v říijnu zanamenali u luxusní francouzské značky DS (-29 %) následované Mitsubishi (-19 %) a Citroënem (-9 %).

Průběžné výsledky letošního roku zůstávají i po deseti měsících pozitivní. Evropský trh meziročně roste o sedm procent a s ním i drtivá většina značek, které na něm prodávají. Škoda Auto je v plusu o 6,3 %.

 

Právě se děje

Další zprávy