Polo přerůstá Golf, Fabia dohání Octavii. Nová auta se za dvacet let výrazně zvětšila

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 10. 2018 6:01
Lepší technologie, čistější motory a větší rozměry. To jsou pravděpodobně tři základní prvky, na nichž si automobilky zakládají při uvedení nové generace každého auta. Ještě před dvaceti lety tak měl například Volkswagen Golf jako etalon kompaktů na délku čtyři metry. Dnes je to hodnota stačící jen na vrchol segmentu malých aut. A takto bychom mohli pokračovat i dál. V následující galerii na příkladu deseti aut uvidíte, jak moc se za relativně krátkou dobu změnily jednotlivé automobilové segmenty.

Pro přehled o současné nabídce Škody, kam spadají i Fabia nebo Octavia Combi, se podívejte zde.

Kompaktní MPV

Renault Mégane Scénic se řadí k zakladatelům segmentu kompaktních velkoprostorových vozů. Když ve druhé polovině devadesátých let začínal, chlubil se nadstandardními 4134 mm na délku 2580 mm mezi nápravami. Zkrátka skrýval definici nafouklého kompaktního hatchbacku. Dnes tyto rozměry stačí leda tak na segment těch nejmenších MPV (analogie s Golfem a Polem se tedy nabízí). Francouzi v tomto segmentu již řadu let nepůsobí, pro porovnání jsme tak museli sáhnout po Hyundai ix20. To má 4120 mm, z čehož 2615 mm připadá na rozvor náprav. Dokonce je to tedy více než u někdejšího Scénicu.

 

Právě se děje

Další zprávy