Každý čtvrtý elektromobil, který jezdí po světě, nese označení Nissan Leaf. První generace tohoto vozu, mimo jiné držitele titulu Evropské auto roku 2011, se prodalo více než 300 tisíc kusů. Druhou generaci japonská automobilka právě uvádí na český trh.
Vůz lze zatím objednávat pouze v bohatě vybavené speciální sérii pojmenované 2.ZERO, která stojí 990 tisíc korun. Leaf 2.ZERO umí mimo jiné sám parkovat, aniž by se řidič musel dotýkat volantu, nebo plynu, jeho kamerový systém umožňuje sledovat auto z ptačí perspektivy, v ceně je spousta dalších bezpečnostních systémů, navigace nebo metalíza.
Kompletní ceník druhé generace Leafu zveřejní Nissan začátkem příštího roku. "Ceny by se neměly příliš lišit od doprodávající se současné generace," uvedl tiskový mluvčí značky Petr Kolář. Ta stojí od 730 tisíc korun s baterií o kapacitě 24 kWh a od 810 tisíc se silnějšími akumulátory (30 kWh). Přehled všech elektromobilů na českém trhu, které se aktuálně prodávají za méně než milion korun, najdete zde.
Nový Nissan Leaf dostal ještě silnější baterie s kapacitou 40 kWh, které prodloužily dojezd na jedno nabití podle laboratorní metodiky na 378 km. "Přibližně za rok uvedeme další verzi, jejíž dojezd se přiblíží pěti stům kilometrům," doplnil Kolář.
Nový Nissan Leaf se chlubí podstatně lepšími dynamickými parametry než předchůdce. Motor disponuje výkonem až 110 kW a zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,6 s. U dosavadního modelu to bylo 80 kW a 11,5 s.
Auto se z klasické zásuvky nabíjí dlouhých 15 až 16 hodin. Rychlodobíječka zvládne osmdesát procent kapacity baterie za čtyřicet minut. Nový Nissan Leaf energii nejen spotřebovává, ale dokáže ji i nabídnout. V případě potřeby, například výpadku proudu, poslouží svému majiteli jako záložní zdroj energie.
Výroba evropské specifikace druhé generace Nissanu Leaf začíná v britském Sunderlandu na konci letošního roku. U českých prodejců značky se první vozy objeví v průběhu března.