Jan Matoušek
Aktualizováno 10. 1. 2019 14:42
Rok 2018 nebyl pro český automobilový trh kdovíjak úspěšný. Poprvé po pěti letech se meziročně prodalo méně aut, přičemž celková čísla výrazně ovlivnila od září platná norma Euro 6c, která zavedla měření škodlivin prostřednictvím cyklu WLTP. Někteří se na přechod stihli připravit a vydělali na tom, mnoho modelů si ale oproti roku 2017 výrazně pohoršilo. Některým se počet registrací dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) propadl i o více než polovinu. Na modely, o které nebyl loni zájem, se podívejte do následující galerie.
Fiat 500X: -50 %
Podobně jako se nedařilo Jeepu Renegade, nedařilo se ani sesterskému Fiatu 500X. I ten přecházel loni na nové motory, homologované dle nových předpisů, což se na prodejních číslech mohlo podepsat. Meziročně totiž italské SUV ztratilo 50,22 procenta prodaných kusů, takže to loni stačilo na 337 nových majitelů vozu.