Jan Matoušek
Aktualizováno 10. 1. 2019 14:42
Rok 2018 nebyl pro český automobilový trh kdovíjak úspěšný. Poprvé po pěti letech se meziročně prodalo méně aut, přičemž celková čísla výrazně ovlivnila od září platná norma Euro 6c, která zavedla měření škodlivin prostřednictvím cyklu WLTP. Někteří se na přechod stihli připravit a vydělali na tom, mnoho modelů si ale oproti roku 2017 výrazně pohoršilo. Některým se počet registrací dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) propadl i o více než polovinu. Na modely, o které nebyl loni zájem, se podívejte do následující galerie.
Propadáky v top 50
Mezi patnácti největšími automobilovými propadáky není ani jedno auto z top 50 nejprodávanějších modelů. Byla by ovšem škoda nezmínit nejpopulárnější auta na českém trhu, protože i mezi nimi se najde celá řada modelů, které meziročně dost výrazně poklesly. Třeba Volkswagen Passat si pohoršil více než o třetinu, a Ford Fiesta dokonce více než o 40 procent. Na největší propadáky v top 50 se podívejte v tabulce níže.
Pozice |
Model |
Prodeje 2018 |
Změna |
5. |
Škoda Superb |
6760 ks |
-22,63 % |
8. |
Volkswagen Golf |
5529 ks |
-25,30 % |
20. |
Volkswagen Passat |
3082 ks |
-35,01 % |
29. |
Hyundai i20 |
1947 ks |
-28,97 % |
33. |
Renault Mégane |
1913 ks |
-28,35 % |
34. |
Volkswagen Touran |
1875 ks |
-37,40 % |
35. |
Ford Fiesta |
1859 ks |
-44,06 % |
46. |
Mercedes-Benz třídy E |
1320 ks |
-28,57 % |
47. |
Opel Astra |
1296 ks |
-40,79 % |