Korejský exot v umírající třídě aut. Kia ukázala omlazené Picanto, komu konkuruje?

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 7. 2023 6:32
Dvě automobilové kategorie v posledních letech výrazně ztrácejí na popularitě. Velkoprostorové vozy postupně nahrazují SUV, případně osobní dodávky, miniauta většinou končí bez náhrady, protože se je i kvůli nižším maržím nevyplatí vyrábět. Zůstalo už jen pár posledních mohykánů, mezi nimi i výrazně omlazená Kia Picanto. Komu bude v Česku konkurovat?

Toyota Aygo X - od 332 000 Kč

Jediný "český" minivůz má v nabídce Toyota. Proč český? Protože Aygo X se vyrábí v Kolíně, jako poslední z někdejší trojice Citroën C1, Peugeot 107/108 a Toyota Aygo. Francouzi se nejmenších aut vzdali, kategorie kvůli nízkým maržím ztrácí na atraktivitě, navíc zvedá flotilové emise, protože elektrifikace většinou žene ceny miniaut do nesmyslných výšin, kde si je koupí jen hrstka zákazníků. Toyota má však dostatečně nízkou emisní skladbu ostatních modelů, že si může dovolit vyrábět i miniauto s benzinovým motorem.

Aygo X, kdy X má zdůrazňovat dobrodružnější charakter, ztělesněný třeba standardními 17palcovými koly, se totiž nabízí jen s litrovým tříválcem o výkonu 53 kilowattů. Navzdory vzezření jsou poháněná jen přední kola, a to přes manuální nebo automatickou převodovku CVT. Cena startuje na 332 tisících korun, podobně jako třeba ještě o kousek dražší Ignis má ale Japonec už v základu poměrně bohatou výbavu.

 

Právě se děje

Další zprávy