Pro státem vlastněnou firmu se jedná o první zařízení podobného druhu mimo domovskou Čínu. V případě značky Hongqi, která vznikla v padesátých letech na popud samotného Mao Ce-tunga, má také symbolizovat výraznou změnu celého pojetí. Číňanům se totiž navíc letos povedlo ulovit designérské eso: od ikonického Rolls-Roycu přetáhli šéfnávrháře Gilese Taylora.
FAW má s Hongqi velké plány. "Do roku 2020 chceme pod značkou Hongqi prodat ročně 100 000 aut, v roce 2025 bychom chtěli dosáhnout na 300 000 vozů," cituje Focus předsedu představenstva FAW Xu Liupinga.
Svou roli v tom má kromě mnichovského centra sehrát i Giles Taylor, který kromě Rolls-Roycu pracoval i pro francouzský Citroën. "V příštích letech má Hongqi uvést na trh sedmnáct nových modelů. Čeká mě úžasné období plné výzev," řekl.
Vzhled modelů s výraznou rudou vlajkou na kapotě byl dosud velice nesourodý. Vlajková loď s označením L5 je čínskou vládní limuzínou a její retrodesign má připomínat původní Maovy vozy. Menší model H5 má spíše současné tvary a využívá techniku japonského luxusního vozu Toyota Crown. S Toyotou má totiž FAW v Číně společný joint venture.
Z Hongqi se ale nově má stát sebevědomý konkurent celosvětově úspěšných prémiových automobilek, jako je Mercedes, BMW nebo americký Cadillac.
V jeho modelové ofenzivě budou hrát podstatnou roli i čisté elektromobily a plug-in hybridy - ze sedmnácti nových vozů, o nichž mluví Taylor, jich takových má být rovnou patnáct. Klasické limuzíny a sedany pak doplní i SUV.
Dostanou se i do Evropy? Padesátičlenný tým v mnichovském designovém středisku bude zatím navrhovat auta hlavně pro Čínu. Mimo ni chce FAW vozy značky Hongqi nabízet až ve druhé fázi. Kdy ale tato fáze začne, představitelé automobilky neupřesnili.
Konkurenční čínská automobilka GAC přitom plánuje auta v Evropě prodávat již za dva roky.