Praha - Udržet a minimálně o několik desetin procenta navýšit tržní podíl v Česku hodlá v letošním roce mladoboleslavská automobilka Škoda. Její podíl na celkových prodejích se stále drží nad hranicí 30 procent.
Současně chce Škoda letos prolomit hranici 60 tisíc kusů prodaných vozů, uvedl ředitel českého zastoupení Luboš Vlček. Vloni jich tuzemským zákazníkům automobilka dodala 58 tisíc.
Vlček předpokládá, že trh s osobními vozy se letos v České republice udrží přibližně na loňské úrovni.
Přestavba dealerství skončí na konci roku
V letošním roce by tuzemští dealeři Škody měli dokončit přestavbu svých showroomů v souladu s novým designovým konceptem. "V současné době je hotovo zhruba 50 prodejních míst a v různém stádiu rozpracovanosti se jich nachází přibližně osmdesát," sdělil Vlček.
Zhruba na trojnásobek (na tři tisíce nových smluv) chce Škoda navýšit počet nových klientů, kteří využívají její operativní leasing pro soukromé osoby s názvem Škoda bez starostí. "Nyní máme v nabídce už 14 automobilů. Cena měsíčního pronájmu nové fabie startuje na 4 699 korunách.
Octavií G-Tec, tedy vozů s pohonem na CNG hodlá letos Škoda v Česku prodat přibližně 2 tisíce kusů, tedy dvojnásobek loňského počtu.
Kromě firemních zákazníků hodlá letos tuzemská Škoda navýšit také počet soukromých klientů. "Předpokládáme, že je osloví nová fabia jak s karosérií, hatchback, tak i kombi," doufá Vlček.
Kromě tohoto typu a také nového superbu, který se s karosérií liftback začne prodávat v červnu a s karosérií kombi v září, nabídne Škoda i nové deriváty svých modelů. Například fabii a superb v ekologické verzi Greenline a pak také designově ozvláštněné modely fabia a rapid Monte Carlo.