Kde se Škoda inspirovala? Vzorem pro některé modely byl Land Rover i italský sporťák

Petr Korbel
7. 1. 2019 6:01
Od počátku dějin automobilismu nacházeli výrobci poučení u konkurence. Někdy šlo o koupi licence, jindy o levnější metody: Už Václav Laurin a Václav Klement zorganizovali špionáž v belgické firmě Minerva, aby zjistili, jak se správně vyrábí „šoupátkový“ motor. Na druhou stranu české automobily mnohdy posloužily za vzor jiným. Vzduchem chlazenou Tatru napodobili nejen Němci v modelu „Brouk“, ale také Ukrajinci při konstrukci Záporožce. Polská Syrena zase připomíná Aero Minor. Technologii výroby bloku motoru tlakovým litím hliníku, poprvé uplatněnou při výrobě Škody 1000 MB, si koupil Renault a ostatní ji napodobili.

V přehledu najdete příklady automobilů, které nějakým způsobem ovlivnily poválečné škodovky.

Foto: Thesupermat/Wikipedia

Simca Coupé 1000 a Škoda 110 R Coupé

Škoda 110 R, jež se začala vyrábět v roce 1970, nemá jen jeden ideový vzor. Vycházela ze stejné filozofie jako sportovní modely VW Karmann Ghia, Renault Caravelle, Fiat 850 Coupé a NSU Sport Prinz, které byly odvozeny od masově vyráběných lidových automobilů s motorem vzadu. Nejblíže však patrně měla k původnímu provedení modelu Simca Coupé 1000 z roku 1962 (na fotografii).

 

Právě se děje

Další zprávy