Insignii čeká druhý život. Opel ji zásadně omladil

Radek Pecák Radek Pecák
5. 10. 2013 4:51
Při faceliftu se nabídka verzí obohatila i o poloterénní Country Tourer
Verze Country Tourer je zcela nová
Verze Country Tourer je zcela nová | Foto: Opel

Před čtyřmi roky se Opel Insignia, v současnosti nejprestižnější vůz této značky, stal Evropským autem roku. Nyní nazrál čas na jeho omlazení.

Redaktor online Aktuálně.cz měl možnost zúčastnit se v okolí německého Frankfurtu nad Mohanem mezinárodní prezentace této novinky, na které nechyběla ani vrcholná akce OPC  a také zbrusu nová varianta Country Tourer. To je kombík s pohonem všech kol, o dva centimetry zvýšeným podvozkem, plastovými lemy nárazníků a kryty spodní části motoru.

Nový benzinový přeplňovaný čtyřválec 2,0 má výkon až 250 koní
Nový benzinový přeplňovaný čtyřválec 2,0 má výkon až 250 koní | Foto: Opel

Insignia byla a je stále pořádným kusem auta. Verze sedan a liftback do délky měří 484 centimetrů, kombíku (označován je jako Sports Tourer) do pěti metrů chybí jen devět centimetrů.

Konstruktéři Opelu jsou si nepochybně vědomi poměrně vysoké hmotnosti tohoto vozu. Proto společně s nasazením novým motorů provedli i aerodynamické úpravy. Díky nim teď má pětidveřová insignia koeficient aerodynamického odporu nižší než 0,25, což je vskutku unikátní hodnota, kombík pak má tuto hodnotu 0,28. To má být, alespoň podle tvrzení pracovníků automobilky s bleskem ve znaku také nejlepší hodnota mezi sériově vyráběnými kombíky.

Změny se odehrály na karosérii
Změny se odehrály na karosérii | Foto: Opel

Aerodynamický odpor díky zamezení turbulencí v motorovém prostoru, ve kterém se nachází některý z nabízených turbodieselů, snižují také aktivní klapky zamezující přístupu vzduchu skrze spodní část nárazníku. Otevírají se jen v případě zvýšené potřeby chlazení.

Během dvoudenního testování jsme měli možnost se vždy alespoň několik desítek kilometrů svézt se všemi typy karosérie a velkou částí nových motorů. Z nich se nám velmi sympaticky jevil zejména nový dvoulitrový benzinový přeplňovaný čtyřválec, který má výkon až 250 koní a skvělý točivý moment 400 Nm.

V interiéru
V interiéru | Foto: Opel

Charakter insignie zůstal i po faceliftu nezměněn. Je to především manažerský automobil, který je určen pro komfortní přepravu cestujících na dlouhé vzdálenosti. Vůz je výborně odhlučněn, pouze dieselový agregát se nám zdál po nastartování v chladném ránu poněkud hlučnější. Pro zájemce o sportovnější svezení je tu i tlačítko sport, které zostří odezvu motoru na pokyny plynového pedálu.

Během prezentace jsme jezdili pouze s modely s manuálními šestistupňovými převodovkami. Řazení je dostatečně přesné, i když pohyb pákou působí místy poněkud "gumově".

Podvozek si počíná velmi jistě a vyrovnávání nerovností je špičkové. A to dokonce i na obrovských dvacetipalcových kolech.

I ve výbavě, v jejímž seznamu přibyly nové asistenční funkce
I ve výbavě, v jejímž seznamu přibyly nové asistenční funkce | Foto: Opel

Naopak benzinová přeplňovaná šestnáctistovka, byť má výkon až 170 koní, se nám pro použití v německých podmínkách, zejména na dálnicích s neomezenou rychlostí nezdála být úplně nejlepší volbou.

Velké změny se odehrály v interiéru. Například ovládání palubního počítače se přestěhovalo z páčky, jejíž hlavní funkcí je spouštění blikačů, na tlačítka na volantu, Opel také podstatně zredukoval počet ovládacích tlačítek na středovém panelu, přidal velký osmipalcový dotykový displej a dokonce i touch pad, který nabízí jiné funkce při ovládání jedním, jiné při použití dvou a další při dotyku tří prstů najednou. Místo klasických analogových ukazatelů je teď v kapličce za volantem další barevný displej.

Klimatizace (a také vyhřívání či ventilování sedadel) se teď také ovládá prostřednictvím dotyku na displej.

Insignia by teď měla být dobře rozeznatelná na silnici i v noci
Insignia by teď měla být dobře rozeznatelná na silnici i v noci | Foto: Opel

Interiér teď působí mnohem moderněji. Jistý pocit stísněnosti, přes poměrně obří vnější rozměry, však stále zůstává. Do seznamu možných prvků výbavy Opel nyní Insignii přidal řadu bezpečnostních a komfortních asistentů. Například varování před vozem nacházejícím se ve vedlejším pruhu v takzvaném mrtvém úhlu. Velmi se nám líbilo i varování před křižujícími vozidly, pokud řidič couvá do vozovky s vozem původně zaparkovaným přídí kolmo k chodníku v řadě dalších vozů.

Modernizované Insignie si zájemci již mohou objednávat, včetně verze Country Tourer.

 

Právě se děje

Další zprávy