Ideál na zasněžené silnice. Test nové Hondy CR-V

Radek Pecák Radek Pecák
24. 2. 2013 8:40
Konstruktéři se zaměřili na všechny požadavky typických zákazníků v segmentu SUV
Foto: Radek Pecák

Honda se v posledních letech vydala v oblasti designu vlastní cestou. Platí to o takzvaném "kosmickém" civicu z poloviny minulého desetiletí a svérázné linie dodávají její designéři i ostatním modelům.

Poslední novinkou v evropské nabídce tradiční japonské značky je nová generace SUV označovaného zkratkou CR-V. I v tomto případě platí, že se její (zejména vnější) vzhled nemusí a nebude líbit každému.

Pokud se ale oprostím od subjektivního hodnocení designu, musím po týdenním redakčním testu tohoto vozu konstatovat, že Honda nabízí typickým zákazníkům, kteří kupují sportovně užitkové vozy, vlastně ideální produkt. Tedy prostorný a na silnicích všech možných povrchů dobře jezdící, slušně vybavený a kvalitní vůz.

Záměrně hovořím o silničních površích, protože světlá výška pouhých 16,5 centimetru dovoluje maximálně velmi opatrný průjezd po polní cestě. Na lesní cesty už vjezd nemohu doporučit, protože vyčnívající pařez či kořen hrozí střetem s některou částí podvozku. Navíc, testovací vůz měl na sobě okrasné prvky takzvaného urban paketu, které zahrnují například různé plasty na náraznících, kryty zpětných zrcátek či zadní střešní spojler. To už samo o sobě každého řidiče odradí od toho, aby se s takovým autem prodíral houštinami. 

Podvozek je blízko země

Na druhou stranu, právě malá světlá výška přispívá, samozřejmě s konstrukcí podvozku a jeho naladěním, k velmi slušným jízdním vlastnostem na zpevněných komunikacích. Řidič za volantem tohoto vozu velmi rychle získá pocit jistoty, také díky malým náklonům karosérie v rychleji projížděných zatáčkách.

Největší část  kilometrů jsme v mrazivém únorovém počasí odjezdili na silnicích, které byly pokryty větší, či menší vrstvou sněhu. Právě tam se vůz cítil jako doma. Nikde jsem nenarazil na takovou kalamitu, abych musel využít například systém pro bezpečné sjíždění kopců, nicméně zvláště méně zkušený řidič ocení, že takové tlačítko je v jeho dosahu. Elektronický systém rozdělující točivý moment v potřebném poměru na přední a zadní nápravu, fungoval spolehlivě a jeho činnost vlastně posádka uvnitř nijak neregistruje.

Když už jsem u tlačítek... Vlevo od řidiče je poměrně velké výrazné zelené tlačítko Econ. Po jeho zmáčknutí se změní reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu, nějaké ty desetinky litru může ušetřit také ekologičtější režim klimatizace.

Foto: Radek Pecák

Honda CR-V na první pohled působí větší, než skutečně je. Její délka je 457 centimetrů (naprosto shodná jako minulá třetí generace), výška se dokonce o tři centimetry snížila na 168,5 centimetru, jen šířka se mezigeneračně o několik centimetrů zvětšila.

S prostorem problém není 

Prostoru je všude dost - pro cestující vpředu, pro ty na zadních sedadlech, i pro zavazadla v kufru. Objem tohoto prostoru je už velmi obstojných 589 litrů. Jen, kdyby se zadní dveře vyklápěly do větší výšky a uprostřed zadního opěradla byl otvor na převážení dlouhých předmětů, v mém případě zejména na lyže...

Sedačky jsou ideální pro klidné ježdění na rovnějších typech silnic. V zatáčkách tělo moc nepodpoří. Jednotlivé prvky interiéru jsou ale zpracovány dobře, řidič nemá problém si na rozmístění jednotlivých tlačítek a ovladačů rychle zvyknout.

Pod kapotou testovaného vozu pracoval čtyřválcový turbodiesel se zdvihovým objemem válců s výkonem 150 koní a maximálním točivým momentem 350 Nm. Spojený byl s pouze pětistupňovou automatickou převodovkou. Ta v porovnání zejména s německou konkurencí dosti zaostává nejen z hlediska počtu převodových stupňů, ale i z hlediska rychlosti a plynulosti řazení. 

V tomto ohledu by řidič, který si kupuje auto bezmála za milion korun (testovaná verze  2,2 i-DTEC 4x4 s výbavou Executive totiž stojí 929 000 Kč) mohl očekávat více.

Základní cena je o téměř 400 tisíc korun níže. Za tu sice člověk získá model s pohonem pouze předních kol a s benzinovým motorem 2,0, ale také se šestistupňovou manuální převodovkou, šesti airbagy, asistentem pro rozjezd do kopce, dálkově ovládané centrální zamykání, multi informační displej,  výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední i zadní loketní opěrky, tempomat, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu a dokonce i kola z lehkých slitin. Chybí tedy jen klimatizace a rádio, což ovšem nabízí jen 25 tisíc dražší výbava Comfort.

Projděte si také fototest Hondy CR-V

Technické údaje:

  • Nejvyšší výkon: 150 koní
  • Maximální točivý moment:  350 Nm
  • Zrychlení 0-100: 10,6 s
  • Maximální rychlost: 190 km/hod
  • Spotřeba: 6,7 l/100 km
  • Velikost zavazadlového prostoru: 589 litrů
  • Objem nádrže: 58 litrů
  • Rozvor náprav: 2630 mm
  • Rozměry (d,š,v v mm): 4570, 2096, 1685
  • Pohon všech kol 

 

Právě se děje

Další zprávy