Jan Matoušek
17. 6. 2018 9:06
Módní vlna v automobilovém průmyslu velí vyrábět běžné vozy s terénními prvky. Popularita segmentu SUV je totiž obrovská a několika plastovými doplňky se na ní lze celkem jednoduše svézt. Verze Cross, Scout, Alltrack nebo Allroad však na automobilové mapě nejsou ničím novým. Již v minulosti někteří výrobci sázeli na off-roadově pojaté verze svých standardních modelů. Rozdílem byl fakt, že takové auto mnohdy nejen, že vypadlo robustně, ale mělo i pohon všech kol a poradilo si s terénem. V následující galerii si některá tato auta připomeňte, na druhou stranu však nesmí chybět ani předci dnes moderních "pseudoterénních" strojů.
Rodinné krabice na safari
S nástupem nového tisíciletí pořádně vzrostla i popularita MPV odvozených z dodávek. Není divu - šlo a stále jde o auta s výborným využitím vnitřního prostoru, navíc za příznivou cenu. Ikonami segmentu se staly Citroën Berlingo/Peugeot Partner a Renault Kangoo. A Peugeot i Renault nabídly od roku 2004 standardně také volnočasové verze svých vozů. Partner se jmenoval Grand Escapade a zaujal nejen vyšší světlostí, ale třeba i mřížkami kolem světlometů. Ty sice Renault Kangoo postrádal, měl však pohon všech kol a rovněž zvýšenou světlou výšku. A zatímco off-roadově laděný Partner můžete díky společnosti Dangel, která do auta montuje pohon 4×4, koupit i dnes, Renault od této verze již upustil.