Jan Matoušek
22. 6. 2018 6:02
Kromě sponzoringu ze strany korejských značek Hyundai a Kia nemá mistrovství světa ve fotbale, které se letos koná v Rusku, s auty na první pohled nic moc společného. Přesto jsme se na svátek kopané pokusili podívat automobilovýma očima a k jednotlivým zemím jsme přiřadili automobilové značky z nich pocházející. Záměrně je přitom řeč o značkách, protože řada automobilek má výrobní závody v několika státech. V konečném součtu však vlastní značku (z účastníků MS) historicky nebo v současnosti nemají jen Kolumbie, Panama, Peru a Senegal.
Brazílie
V Brazílii vznikla řada kultovních automobilů. Svůj život si tam výrazně prodloužily Fiat Uno nebo Volkswagen Type 2. Z lokálních specialit můžeme zmínit třeba Volkswagen Gol. Přesto domácích značek není v Brazílii tolik. Mezi ty i v Evropě známější patří Troller, výrobce malých off-roadů. Z minulosti zmiňme alespoň Hofstetter a jeho sportovní vůz Turbo s motorem vzadu uprostřed a pohonem zadních kol.