Jan Matoušek
22. 6. 2018 6:02
Kromě sponzoringu ze strany korejských značek Hyundai a Kia nemá mistrovství světa ve fotbale, které se letos koná v Rusku, s auty na první pohled nic moc společného. Přesto jsme se na svátek kopané pokusili podívat automobilovýma očima a k jednotlivým zemím jsme přiřadili automobilové značky z nich pocházející. Záměrně je přitom řeč o značkách, protože řada automobilek má výrobní závody v několika státech. V konečném součtu však vlastní značku (z účastníků MS) historicky nebo v současnosti nemají jen Kolumbie, Panama, Peru a Senegal.
Island
Na Islandu se z fotbalu stalo doslova náboženství - národní tým zaujal na Euru 2016 a dostal se i na světový šampionát, a pokud hraje, prakticky každý obyvatel ostrova sedí u televize a fandí. Továrnu však na ostrově nemá žádná z velkých automobilek, zmínit tak v souvislosti aut a Islandu lze především společnost Arctic Trucks. Ta se proslavila úpravou (především) pick-upů pro extrémní terénní použití. Auta mají off-roadové či balonové pneumatiky, zvýšenou světlost a mnoho dalších úprav.