Jan Matoušek
22. 6. 2018 6:02
Kromě sponzoringu ze strany korejských značek Hyundai a Kia nemá mistrovství světa ve fotbale, které se letos koná v Rusku, s auty na první pohled nic moc společného. Přesto jsme se na svátek kopané pokusili podívat automobilovýma očima a k jednotlivým zemím jsme přiřadili automobilové značky z nich pocházející. Záměrně je přitom řeč o značkách, protože řada automobilek má výrobní závody v několika státech. V konečném součtu však vlastní značku (z účastníků MS) historicky nebo v současnosti nemají jen Kolumbie, Panama, Peru a Senegal.
Švýcarsko
Švýcarský automobilový průmysl, to je Rinspeed. Dříve relativně umírněné koncepty na základech velkosériově vyráběných aut vystřídaly v posledních letech futuristické vize budoucnosti dopravy. Nejnovějším počinem je Snap, vůz s vyměnitelnou karoserií, který veškerou techniku potřebnou k pohybu ukrývá v podvozku.