Největší automobiloví exoti: Audi se dováží z Mexika, Dacia a Ford z Afriky

Pick-upy získávají na popularitě, jejich původ je ale často exotický. Třeba Ford Ranger je z JAR.
V srbském městě Kragujevac má továrnu italský Fiat. V bývalé fabrice Zastavy dnes vyrábí MPV 500L a 500L Wagon.
Z evropských zemí stojí za zmínku jistě i Slovinsko. V Novom Mestu vzniká nejen Renault Twingo, ale také Smart ForFour.
Populární je mezi automobilkami Turecko. Například Ford tam má hned několik závodů. Ty hlavní jsou v provincii Kocaeli - továrna Gölcük produkuje Transit a menší Transit Custom, včetně osobních verzí, továrna Yeniköy se stará o výrobu Transitu Courier, včetně osobních verzí (na snímku).
Turecký Izmit se stal základnou pro korejské Hyundai. V současnosti odtamtud vyjíždí miniauto i10...
Foto: Jiří Kaloč
Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 10. 2018 6:04
Německo, Česká republika, Itálie, Francie nebo Španělsko, případně Japonsko a Jižní Korea. Pokud se podíváte do "rodného listu" svého vozu, pravděpodobně tam jako místo výroby najdete některou z evropských či asijských zemí, případně ještě Spojené státy. Automobilky zkrátka často produkují auta ve své domovině. Přesto se najde několik výjimek, které k evropským zákazníkům putují z Maroka, či dokonce z Thajska. Právě na ty jsme se zaměřili v následující galerii.

Nová SUV na českém trhu mají vesměs neexotický původ. Jaké vozy této kategorie můžete aktuálně koupit se podívejte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy